| کد خبر: 227107 |

شهردار تهران: بودجه خط ۶ مترو تامین می‌شود

شهردار تهران با اشاره به اقدامات مناسب در توسعه خط ۶ مترو اعلام کرد: بودجه کافی برای تکمیل این خط تامین شده و به وعده‌هایمان عمل می‌کنیم.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به اقدامات مناسب در توسعه خط ۶ مترو اعلام کرد: بودجه کافی برای تکمیل این خط تامین شده و به وعده‌هایمان عمل می‌کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پیروز حناچی روز دوشنبه در بازدید از فاز ۲ خط ۶ مترو تهران گفت: یکی از اصلی ترین موضوعات کلان شهرها موضوع حمل ونقل است و اگر مشکل حمل و نقل حل شود بسیاری از مشکلات شهر از جمله ترافیک حل می شود.

وی اظهار داشت: در مورد اوراق مشارکت همه تلاشمان را می کنیم، بانک ها بیشتر ترجیح می دهند پول خود را حفظ کنند اما به هر صورت پیگیری می کنیم، بخش باقیمانده اوراق سال ۱۳۹۹ بگیریم و اوراق بعدی هم در راه است.

حناچی با اشاره به اینکه از معدود کلان شهرهایی هستیم که اوراق نقد می کنیم، بیان کرد: ۲ روز گذشته مصاحبه ای داشتم که خطابم به دولت بود، دولت سهم خود در حمل و نقل را به  اوراق مشارکت محدود کرده که آن هم ۵۰ درصد است. به دولت فشار می آوریم سهم واقعی خود  را در حمل ونقل ایفا کند.

وی خطاب به مدیران و پیمانکاران مترو گفت: از محل تامین اعتبار نگرانی نداشته باشید. مهم قولی است که به مردم دادیم ایستگاه ها باید به بهره برداری برسد حتی اگر بهره برداری ایده ال نباشد .

حناچی گفت: شرایط غیر عادی است همان طور که دولت  می گوید وضعیت اقتصادی نادری در صد سال داشته، واقعا شرایط اقتصادی شهرداری نیز نادر بوده و کرونا باعث شده  همه شهرداری های دنیا درگیر شدند. اما شهرداری ها کمک های بزرگی از دولت ها گرفتند و تنها شهرداری لندن ۲ میلیارد  پوند از دولت گرفته است. با همه این اوصاف به تعهدات عمل می کنیم.

حناچی سپس با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک از ایستگاه یادگار امام (ره)  بازدید کرد و توضیحات لازم در مورد بخش های مختلف ایستگاه به او داده شد.

پیش از این بازدید پیمانکاران خط ۶ مترو تهران در حضور شهردار تهران گزارش کاملی از وضعیت ارایه کردند.

شهردار تهران سپس به وسیله مترو از ایستگاه یادگار امام (ره) به ایستگاه اشرفی اصفهانی و ایستگاه شهید ستاری رفت و در جریان وضعیت کار قرار گرفت.

کار را به خاطر پول متوقف نکنید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست خطاب به پیمانکاران گفت: کار را به خاطر پول متوقف نکنید.

سید مناف هاشمی افزود: اگر سایر حوزه های شهرداری تهران در کنار مترو نباشند کار جلو نمی رود. بانک شهر ،سازمان املاک و سازمان سرمایه گذاری اگر در کنار ما نباشند مشکلات را لمس نمی کنند.

وی ادامه داد: محدودیت هایی که در همه شهرداری وجود دارد را لمس می کنیم  اما گره هایی وجود دارد که به طور مثال تنها بانک شهر یا سازمان سرمایه گذاری می توانند حل کنند و ما نمی توانیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: برای سال آینده  یک هزار و ۸۵ میلیارد تومان برای مترو پیش بینی شده که در حال مذاکره با بانک ها هستیم و دو، سه بانک اعلام امادگی کردند، همچنین ۵۵۰ میلیارد هم برای اتوبوس در نظر گرفته شده و بانک شهر هم املاک خوبی از حوزه مالی می گیرد و می تواند تسهیلات خوبی بدهد، به طوری که تنها یک ملک را ۵ تا ۶ هزار میلیارد ارزش گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده ۵ مناطق در دستور کار است، گفت: ۴ هزار ملک معرفی شده اند. از ملک کریم خان ۳۰ واحد تجاری مانده است. توافق می کنیم که چند ملک را به پیمانکاران بدهیم. تلاش می کنیم باقیمانده اوراق را ظرف امروز و فردا به نتیجه برسانیم و مشکل وثیقه ها را حل کنیم.

مناف هاشمی گفت: بعضی از مدیران شهرداری تصورشان این است که چون اوراق گرفتیم نباید از بودجه استفاده کنیم. انچه در بودجه شهرداری برای مترو در نظر گرفته شده ۱۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: اولین بار است که در یک سال ۱۲ ایستگاه تمام می شود و کار ۵ ورودی نیز تمام شده است، روز پنجشنبه ورودی بسیج را افتتاح می کنیم. بعضی ورودی ها یک ایستگاه هستند. حتما اگر مشکلات حل شود تا عید می توانیم به نتایج خوبی برسیم و شاید افتتاح چند ایستگاه را برای عید بگذاریم اما مردم می توانند از ایستگاه ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، خط ۶ متروی تهران ۳۸ کیلومتر است و ۴ پیمانکار اصلی دارد که مناطق ۲ و ۵ در فاز ۲ از خط ۶ هستند.

شریان های اصلی خط ۶  از جاده آبشناسان حکیم همت، اشرفی اصفهانی، یادگار امام (ره) ، شهید چمران ، شیخ فضل الله تا پیروزی و بعثت و خاوران است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.