| کد خبر: 227085 |

بر اساس مصوبه هیئت دولت مطرح شد:

◄ وعده ساخت مترو پردیس در مدت 40 ماه

وزیر راه و شهرسازی از مصوبه هیئت دولت درباره ساخت مترو پردیس خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از مصوبه هیئت دولت درباره ساخت مترو پردیس خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی این مطلب را 17 بهمن ماه امسال کرد و افزود: مسیر مترو شهر پردیس‌ ۲۵ کیلومتر طول دارد و برآورد اولیه هزینه اجرای آن ۴ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان این که در مطالعات اولیه، جابه‌جایی‌ ۲۵۰ هزار نفر مسافر در سال برای این خط پیش‌بینی شده است، در مورد روش تأمین اعتبار این پروژه تاکید کرد: ‌این پروژه با مشارکت مالی قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا و دولت ساخته می‌شود، قرارگاه خاتم الانبیا، تأمین مالی ‌۳۰ درصد پروژه را بر عهده دارد و ‌۷۰ درصد هم بر عهده دولت است که این ۷۰ درصد دولت شامل ۳۰ درصد دولت و ۴۰ درصد شرکت عمران شهر جدید پردیس است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: عملیات اجرایی این خط مترو، با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به زودی آغاز می‌شود و امید است این پروژه طبق زمان‌بندی حداکثر در مدت زمان ۴۰ ماه اجرا شود و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، وی افزود: با توجه به ترکیبی که برای سرمایه‌گذاری این خط مترو در نظر گرفته شده است، پیش بینی می شود اجرای آن مطابق برنامه‌ زمان‌بندی پیش برود.

اسلامی گفت: در این مسیر ۲۵ کیلومتری، 2 رشته تونل در قالب 2 ‌کانال به صورت موازی کار می‌شود که یکی برای شرایط اضطراری و دیگری برای استفاده دائمی است؛ در واقع در اعماق زمین ۲ تونل هرکدام به طول ۱۸ کیلومتر ساخته می‌شود.

به گفته وی، این خط مترو از آخرین ایستگاه مترو در شرق، در پایانه شرق تهران و سرخه حصار آغاز می‌شود و مسیر از‌ روی زمین عبور می‌کند، همچنین در داخل منطقه پردیس نیز بخش‌هایی از خط روی زمین خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این خط مترو در ‌شهر پردیس 2 ایستگاه در 2 منطقه خواهد داشت که یکی از ایستگاه‌ها در کیلومتر ۲۲ و دیگری در کیلومتر ۲۴ مسیر است که ایستگاه دوم‌ می تواند شهر بومهن را هم پوشش دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    حداقل تا دماوند ادامه نمیدهید تا رودهن ادامه بدهید