| کد خبر: 227053 |

پایانه مرزی میلک آماده استفاده به عنوان مرز جایگزین دوغارون است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان آمادگی پایانه مرزی میلک برای استفاده تجار و صادرکنندگان کشور به عنوان مرز جایگزین دوغارون در پی حادثه آتش سوزی اخیر در گمرک اسلام قلعه ولایت هرات افغانستان را اعلام کرد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان آمادگی پایانه مرزی میلک برای استفاده تجار و صادرکنندگان کشور به عنوان مرز جایگزین دوغارون در پی حادثه آتش سوزی اخیر در گمرک اسلام قلعه ولایت هرات افغانستان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، ایوب کرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بروز آتش سوزی و متعاقب آن انفجار و حریق گسترده در گمرک اسلام قلعه ولایت هرات افغانستان در ۲۵ بهمن موجب توقف تردد از مرز دوغارون و بروز مشکلات متعدد برای تجار در آن مرز شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت خاص پایانه مرزی میلک انتظار می رود در روزهای آتی بیشتر کالاهای صادراتی و ترانزیت برای ورود به کشور افغانستان به سمت این پایانه مرزی سرازیر شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا با توجه به اهمیت جایگاه مرز میلک در تحکیم روابط و مناسبات تجاری با کشور دوست و همسایه افغانستان این اداره کل آمادگی خود را برای همکاری و تسهیل تردد اعلام کرده است.

کرد تاکید کرد: هم اینک روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون صادراتی و ترانزیتی از پایانه مرزی میلک به عنوان تنها مرز رسمی سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان تردد می کند که این اداره کل به منظور پذیرش کامیون های تجاری مرز دوغارون آمادگی دارد با افزایش ساعت کاری و نیرو این ظرفیت را به دو برابر افزایش داده تا خدمات مطلوب به تجار و صادر کنندگان ارائه شود.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان کمک به رفع مشکلات ملی و منطقه ای را جزو وظایف خود می داند، تاکید کرد: در کنار آمادگی این اداره کل، ضروری است تمامی دستگاه های اجرایی و ارگان های نظامی و انتظامی فعال در مرز میلک نیز با مغتنم شمردن این فرصت و ارائه بهترین عملکرد موجب ترغیب بیش از پیش تجار به استفاده از این مرز و توسعه صنعت حمل و نقل و تجارت در سیستان و بلوچستان شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت پایانه مرزی میلک خاطر نشان کرد: نزدیکی مرز میلک به بندر چابهار، کاهش هزینه و زمان حمل و نقل و واقع شدن در دالان ترانزیتی محور شرق و همچنین گسترش تجارت بین ایران و افغانستان و توسعه اقتصادی منطقه از جمله ویژگی های این پایانه مرزی است که می توان از آن به بهترین نحو برای توسعه اقتصادی استان استفاده کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.