| کد خبر: 227009 |

کلیات امروز شورای شهر تهران؛

بازی با جان مردم در پی مخالفت با انتشار اطلاعات ساختمان‌های ناایمن/ انتقاد به مصوبات کاغذی حمل و نقل عمومی در دولت

عضو شورای شهر تهران گفت: منتشر نشدن اطلاعات ساختمان‌های ناایمن بازی کردن با جان مردم است.

تین نیوز

دویست و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه به ریاست محسن هاشمی به صورت ترکیبی از حضور مجازی و فیزیکی اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، رییس جلسه به رونمایی ناوگان نوساز حمل و نقل عمومی تهران اشاره کرد و گفت: اگرچه بخش قابل توجهی از مشکل کمبود شدید اتوبوس ومینی بوس در پایتخت با این تعداد محدود حل نمی شود اما این اقدام که با منابع شهرداری و بخشی از اوراق مشارکت تامین شده است، نشان از تلاش مدیریت شهری برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران دارد. ازدحام در حمل ونقل عمومی یکی از بزرگترین آسیب‌های شیوع کروناست و عدم افزایش ظرفیت اتوبوس ومترو، خانواده های بیشتری را به داغ می نشاند.

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم مسئولین دولتی به جای مصوبات کاغذی و وعده های بی نتیجه اقدام عملی برای حل مشکل حمل و نقل عمومی کلانشهرها انجام دهند.

در ادامه تعدادی از اعضای شورا تذکراتی را مطرح کردند.

حجت نظری به مصوبه ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود شهر تهران اشاره کرد و گفت: سال گذشته مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان های موجود در شهر تهران در برابر خطر آتش‌سوزی تصویب شد و قرار بود شهرداری تهران ظرف مدت ۴ ماه از این مصوبه نسبت به راه‌اندازی این سامانه اقدام کند اما با گذشت یک سال هنوز اقدامی انجام نشده است. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اعلام کرده است با کمیسیون‌های مختلف شورای شهر جلساتی را در این خصوص برگزار کرده و مشخص شد که انتشار اسامی ساختمان ها در این سامانه منتفی است.

او ادامه داد: آیا می‌توانیم با جان مردم بازی کنیم؟ مصلحت اندیشی ها که مشخص نیست بر چه اساس اخذ شده و بر خلاف شعار شفافیت شورای پنجم است راه‌اندازی این سامانه را به تعویق انداخته است. این در شرایطی است که شهرداری هرگاه مصوبه‌ای را نمی تواند اجرا کند باید با لایحه اصلاحی آن را به شورای شهر ارائه کند.

محمود میرلوحی نیز در تذکری خطاب به رحمانی فضلی وزیر کشور از وضعیت نامطلوب حمل و نقل عمومی گفت و بر لزوم تسریع در امضای الحاقیه قرارداد خرید ۶۳۰ واگن متروی تهران تاکید کرد.

پس از او‌ علی اعطا، با اشاره به مصوبه شورا به الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران گفت: اخیرا اقدامات خوبی به جهت حفاظت و‌ پیگیری ثبت آثار و تهیه بانک اطلاعاتی در معاونت‌های مربوطه شهرداری انجام شده اما آنچه مشهود است این است که این مصوبه در مهلتی مقرر به سرانجام نمی‌رسد.

پس از او محمد سالاری همچنین از بی‌توجهی برخی شهرداران مناطق به مشارکت دادن شورایان برای تهیه لیست پروژه‌های توسعه محلی انتقاد کرد و خواستار پیگیری موضوع از سوی معاونت برنامه ریزی شهرداری شد.

در ادامه بررسی یک فوریت لایحه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران در دستور کار قرار گرفت که اعضا با فوریت آن موافقت کردند.

دستور دوم بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه‌ای برای فعالیت‌های دانش بنیان در شهر بود که اعضا با آن موافقت کردند. 

هدف از این طرح انجام فعالیت‌های نوآورانه در تهران عنوان شد.

بررسی طرح ایجاد اداره کل سلامت ایمنی و محیط زیست که به اختصار اچ اس ای شهر تهران نامیده می‌شود دستور بعدی جلسه بود که به تصویب رسید.

براساس این طرح ماموریت اچ اس ای که پیشتر به عهده ادارات محیط زیست، سلامت و شهرسالم شهرداری تهران بود به  سازمان مدیریت بحران و پیشگیری شهرداری تهران انتقال پیدا خواهد کرد.

دستور بعدی انتخاب شش نفر نماینده شورا از شخصیت‌های صاحب نظر در حوزه ماموریتی اصلاحیه مصوبه اعطای نشان شهروندی بود، که کل اعضای پیشنهادی رای آوردند، در میان نام‌ها نام شهیندخت مولاوردی و مجید فراهانی به چشم می‌خورد.

بعد از آن فرزانه مالواجرد و علیرضا عندلیب به عنوان دو کارشناس در شورای سازمان نوسازی انتخاب شدند.

دستور بعدی طرح الزام شهرداری تهران باتوجه به ظرفیت‌های گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح بود که با ۱۱ موافق به تصویب رسید.

دستور بعدی بررسی لایحه مجوز‌واگذاری مرکز بهاران شهرداری به بهزیستی بود که به دلیل اتمام وقت، بررسی مجدد آن به جلسه بعدی موکول شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری اقتصاد انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.