| کد خبر: 227006 |

◄ دلیل سوددهی «تسلا موتورز» ؛ حکمرانی صحیح و قانون‌گذاری هوشمندانه

بسیاری از خودروسازان به جز چند استثنا از جمله تسلا سال 2020 را با زیان به پایان بردند.

تین نیوز

بسیاری از خودروسازان  به جز چند استثنا از جمله تسلا سال  2020 را با زیان به پایان بردند. اما این گونه  نیست که لزوماً تسلا تخم دوزرده گذاشته باشد، آنها هم متاثر از وضعیت جهانی بودند، ولی با یک تفاوت کوچک! آن هم این که سود تسلا، در واقع از طرف رقبایش تامین شده است!!

اما چگونه؟

بر اساس قوانین، در 11 ایالت آمریکا، خودروسازان ملزم هستند تا سال 2025 ، میزان 15 درصد از فروش خود را از خودروهای Zero-Emission تامین کنند و اگر به این هدف نرسند باید جریمه مالی و جریمه برند سنگینی پرداخت کنند. دولت فدرال با هوشمندی این امکان را گذاشته که این خودروسازان در صورت به حدنصاب نرسیدن، این اعتبارات را از یکدیگر خریداری کنند! بنابراین آنها مجبور می‌شوند از «اعتبارات قانونی؟ - Regulatory Credits» دیگران (و البته با خفت و خواری این که پول در جیب رقیب می‌گذارند!) استفاده کنند.

حالا تسلا 100 درصد خودروی الکتریکی تولید می‌کند و به بیان دیگر به اندازه 85 درصد اعتبار اضافی دارد که به بقیه بفروشد. حالا این برای شما جالب می شود که تسلا امسال 1.6 میلیارد دلار، اعتبارات قانونی فروخته و گویا بخش بزرگی از سود 761 میلیون دلاری که در سال 2020 کسب کرده، ناشی از آن بوده است. بصورتی که برخی اعتقاد دارند بدون آن، شرکت امسال را هم با زیان به پایان می‌رسانید که البته تسلا گفته این طور نیست و این‌ها...

به هرشکل تصور کنید در جایگاه مدیران فورد و دایملر و جنرال موتورز و فولکس بودید که از جیب خود باید به رقیب هزینه پرداخت کنند تا سودده شود و در این خفقان بازار و اقتصاد بد سهام شرکت رقیب سر به فلک بکشد... خیلی سخت است.

پس سهامداران فشار بیشتری برای برقی و هیدروژنی شدن به شرکت‌ها وارد می‌کنند و تحقیق و توسعه شتاب بیشتری می‌گیرد که در نهایت برای محیط زیست و شهروندان بهتر خواهد بود. این یک مثال خوب از حکمرانی صحیح و قانون‌گذاری هوشمندانه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.