| کد خبر: 226987 |

راه‌اندازی نسل جدید تابلوهای هوشمند اطلاع‌رسانی اتوبوس‌

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از راه‌اندازی نسل جدید تابلوهای هوشمند اطلاع‌رسانی در ایستگاه‌های اتوبوس‌ طی هفته جاری خبر داد.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از راه‌اندازی نسل جدید تابلوهای هوشمند اطلاع‌رسانی در ایستگاه‌های اتوبوس‌ طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر، گفت: نسل جدید تابلوهای هوشمند با هدف اطلاع‌رسانی بهتر به شهروندان و تسهیل استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی در شهر، با امکاناتی بیشتر نسبت به نسل پیشین آنها راه‌اندازی می‌شود. این ابزارهای هوشمند می‌تواند افراد را در صرفه‌جویی وقت و انتخاب‌های بهینه برای استفاده از ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری یاری کند.

وی با اشاره به امکانات جدید این تابلوهای اطلاع‌رسانی افزود: صفحه نمایش رنگی، نمایش نقشه محیط اطراف ایستگاه اتوبوس و مشاهده زمان تقریبی رسیدن اتوبوس‌ها و محل آنها به تفکیک خطوط مختلف به صورت زنده بر روی نقشه از جمله امکانات نسل جدید این نمایشگرها است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با تأکید بر توجه به نیازهای شهروندان در طراحی تابلوهای جدید، تصریح کرد: شارژ من‌کارت از دیگر امکانات پیش‌بینی‌شده در این نمایشگرهای هوشمند است تا افراد به سادگی و بدون نیاز به مراجعه به مراکز شارژ من‌‌کارت، شخصا نسبت به افزایش اعتبار کارت خود اقدام کنند.

رجائیان با توضیح درباره ویژگی‌های دیگر نسل جدید تابلوهای هوشمند اطلاع‌رسانی در ایستگاه‌های اتوبوس،‌ گفت: وجود دوربین مداربسته در این تابلوها، ضمن افزایش امنیت، امکان سنجش میزان تراکم افراد در ایستگاه اتوبوس را میسر می‌کند که می‌تواند اطلاعات لازم برای سرویس‌دهی و مدیریت بهتر ناوگان اتوبوسرانی و عکس‌العمل بموقع در صورت شلوغی ایستگاه را فراهم نماید تا از معطلی شهروندان پیشگیری شود.

وی همچنین با تأکید بر ارتقای امنیت این تابلوها نسبت به گذشته و اهمیت نگهداری صحیح از اموال عمومی، عنوان کرد: نسل قبلی تابلوهای اطلاع‌رسانی در ایستگاه‌های اتوبوس که صرفا قادر به ارائه زمان تقریبی رسیدن خطوط مختلف بود، متأسفانه در موارد متعددی مورد سرقت قرار گرفت که با طراحی نوین، نسل جدید تابلوهای اطلاع‌رسانی در ایستگاه‌های اتوبوس علاوه بر افزایش امکانات، از جهت حفظ امنیت آن نیز بهبود یافته و مشکلات قبلی تا حدود زیادی مرتفع شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 عدد از این تابلوهای اطلاع‌رسانی آماده شده است که نصب آنها در سطح شهر مشهد از هفته جاری به تدریج آغاز می‌شود و در آینده نیز تعداد و کاربرد آنها گسترش پیدا می‌کند. بدیهی است که برای تشویق عموم به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک خودروهای شخصی در خیابان‌های شهر، باید زیرساخت‌های لازم در این حوزه را ارتقا دهیم تا بهره‌گیری از آن برای جامعه، به آسانی میسر باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.