| کد خبر: 226962 |

گمرک عضو شورای اجرایی «کنوانسیون تیر» سازمان ملل شد

در هفتاد و چهارمین نشست کمیته اداری کنوانسیون تیر در ژنو سوییس، نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران برای سومین بار به عنوان عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل انتخاب شد.

تین نیوز

در هفتاد و چهارمین نشست کمیته اداری کنوانسیون تیر در ژنو سوییس، نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران برای سومین بار به عنوان عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل انتخاب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، در هفتاد و چهارمین  نشست کمیته اداری کنوانسیون تیر در ژنو سوییس، نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران در رقابتی فشرده مجددا توسط اعضا، به عنوان عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل انتخاب شد.

 مصطفی آیتی با حضور رقبای منطقه‌ای و با تلاش و همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی،  ایران برای سومین دور متوالی با اجماع  اعضای کنوانسیون تیر، به عنوان عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل انتخاب شد.

کنوانسیون تیر یکی از مهمترین ابزارهای بین المللی درخصوص حمل و نقل و ترانزیت بین المللی کالا در بین کشورهای عضو با پوشش بیمه بین المللی تیر بوده و نقش بسیار مهمی در توسعه ترانزیت و تجارت در سطح بین المللی دارد، این کنوانسیون دارای ۷۶ عضو از جمله اقتصادهای بزرگ جهان همچون چین، اتحادیه اروپا، امریکا،هند، روسیه،...است.

شورای اجرایی تیر مهمترین بازوی تصمیم گیری کنوانسیون تیرسازمان ملل متحد، متشکل از ۹ نفر از خبرگان کشورهای عضو که با اجماع آرا، برای یک دوره ۲ ساله انتخاب می شوند. جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۶ سال عضویت در این کنوانسیون در سال ۹۵ برای اولین با انتخاب مصطفی آیتی به عضویت این شورا درآمد و با توجه به‌ حضور موثر و فعال، برای سومین بار متوالی به همراه نمایندگان اتحادیه اروپا، اتریش،هلند، ایتالیا، روسیه، ترکیه و آذربایجان و ازبکستان موفق به کسب آرا اعضا کنوانسیون شد.

جمهوری اسلامی ایران دومین مصرف کننده کارنه تیر در دنیا است که حضور نماینده کشورمان در بالاترین سطح این کنوانسیون، نقش مهمی در توسعه ترانزیت کشور و  منطقه خواهد داشت.

 با توجه به‌ موقعیت جغرافیایی کشور و قرار گرفتن در کریدورهای مهم شرق-غرب، شمال-جنوب، حضور در مجامع بین المللی، از جمله فرصتهایی است که می توان از آن در  توسعه تجارت منطقه ای و افزایش صادرات و خدمات ترانزیت کشور بهره برد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر با اجرای پروژه های تیر الکترونیک با کشورهای ترکیه و آذربایجان و همچنین توسعه حمل و نقل ترکیبی در کریدورهای اسلونی-ایران، کتای(هند-آسیای میانه از طریق چابهار-افغانستان) گام‌های موثری در توسعه ترانزیت و تسهیل تجارت منطقه ای برداشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.