| کد خبر: 226957 |

صرفه‌جویی ۲۳۰۰ میلیون لیتری مصرف بنزین و گازوئیل در آزادراه غدیر

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: پیش‌بینی شده است در ۲۰ سال اول بهره‌برداری از آزادراه غدیر، صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل محقق شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: پیش‌بینی شده است در ۲۰ سال اول بهره‌برداری از آزادراه غدیر، صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل محقق شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی درباره آخرین وضعیت آزادراه غدیر اظهار داشت: این آزادراه که به نوعی نقش پدافند غیرعامل هم برای استان‌های البرز و تهران را ایفا می‌کند، با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و پیمانکاری قرارگاه و سرمایه‌گذاری ۳۰ درصدی دولت، مراحل نهایی را می‌گذارند و تقریباً تکمیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه غدیر شریان حیاتی استان‌های تهران، البرز و قزوین است، گفت: این مسیر آزادراهی بر سر چهار راه کریدورهای ترانزیتی شرق غرب و شمال جنوب قرار دارد و در رشد ترانزیت عبوری از کشور مثمر ثمر است.

آزادراه ۱۵۸ کیلومتری غدیر ۶۰ کیلومتر رمپ و لوپ دارد

وی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی به طول ۱۵۸ کیلومتر دارای دو باند و ۶ خط عبور و عرض ۳۷ متر است، اضافه کرد: این مسیر آزادراهی ۶۰ کیلومتر رمپ و لوپ دارد و با این حساب طول کل پروژه آزادراه حدود ۲۲۰ کیلومتر است.

خادمی اضافه‌کرد: آزادراه غدیر از آبیک در تقاطع آزادراه قزوین-کرج آغاز می‌شود و پس از گذشت از تقاطع ماهدشت با آزادراه تهران-ساوه و آزادراه تهران-قم تقاطع دارد و به محدوده چرمشهر در آزادراه قم گرمسار متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه این مسیر آزادراهی در قالب چهار قطعه ساخته شد، اظهار داشت: این مسیر آزادراهی چهار تقاطع ریلی نیز دارد و از چهار خط‌آهن هم عبور می‌کند.

کاهش ۱۱۰ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه نیمه‌سنگین در آزادراه غدیر

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأثیر آزادراه‌ها در کاهش سوانح رانندگی، صرفه‌جویی در زمان سفر، مدیریت بار ترافیکی، ارتقا ایمنی سفر و کاهش مشکلات زیست محیطی را از دستاوردهای آزادراه غدیر عنوان کرد.

وی افزود: کاهش متوسط ۹۰ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و کاهش متوسط ۱۱۰ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه نیمه سنگین از مزایای این مسیر آزادراهی است.

پیش‌بینی صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل‌

خادمی توسعه آزادراه‌ها در کاهش مصرف سوخت را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: پیش‌بینی شده است در ۲۰ سال اول بهره‌برداری از این پروژه صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل محقق شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزایش ظرفیت ترافیک خروجی‌های غربی و جنوبی و شرقی تهران را از مزایای اجرای آزادراه جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر عنوان کرد.

وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و زیست‌محیطی در کلانشهرهای تهران و کرج و کاهش تولید چهار و نیم میلیون تن دی اکسید کربن در بیست سال اول بهره‌برداری از مهمترین دستاوردهای آزادراه غدیر است.

سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی و ارزش ۷ هزار میلیارد تومانی آزادراه غدیر

خادمی گفت: این پروژه طبق برنامه زمانبندی از سال ۹۴ آغاز شد و امروز آماده بهره برداری است، پروژه طبق برنامه پیش رفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین ارزش روز پروژه را ۷ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در این پروژه یک هزار میلیارد تومان از سوی دولت و ۲ هزار میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء (ص) هزینه شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.