| کد خبر: 226950 |

اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک سنددار می‌شوند

بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که امروز میان وزارت آموزش و پرورش، سازمان اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد، اسناد مالکیت اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، دارای شناسنامه الکترونیکی می‌شود.

تین نیوز

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که امروز میان وزارت آموزش و پرورش، سازمان اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد، اسناد مالکیت اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، دارای شناسنامه الکترونیکی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا امروز( شنبه) در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با اشاره به ضرورت تسریع در شناسایی و مستند سازی املاک و اراضی متعلق به آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک افزود: هرگونه اطاله و تعویق سنددار کردن اراضی آموزش و پرورش به زیان این دستگاه دولتی در محاکم و دعاوی حقوقی خواهد بود.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای همکاری در اعطای شناسه الکترونیکی به اسناد مالکیت اراضی مذکور آمادگی کامل دارد، زیرا این کار عام المنفعه را به سود تمام مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران می دانیم.

تابش گفت: برای اجرای این اقدام، کارگروه ملی و کارگروه های استانی تشکیل خواهند شد.

وی اعلام آمادگی کرد تا برای اراضی فاقد سند به سرعت عملیات نقشه برداری و تطبیق آنها با نقشه های موجود انجام شود.

به گزارش ایرنا، ۳۸ هزار و ۵۹۷ ملک آموزش و پرورش فاقد سند هستند.

بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای که امروز میان وزارت آموزش و پرورش، سازمان اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد، اسنادمالکیت اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، دارای شناسه الکترونیکی و مطابق با نقشه های استاندارد (کاداستر) خواهند شد.

این تفاهم نامه شامل سرعت بخشی به امر معرفی و تثبیت مالکیت دولت و مستند سازی اراضی و املاک آموزش و پرورش واقع در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می شود.

مطابق این تفاهم نامه، اسناد مالکیت دفترچه‌ای و اسناد مالکیت فاقد شناسه الکترونیکی در مناطق مذکور به اسناد کاداستری (برابر نقشه های استاندارد کاداستر موضوع ماده ۱۱ و ۱۲ قانئن جامع حدنگار کاداستر کشور مصوب سال ۱۳۹۳) تبدیل خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.