| کد خبر: 226922 |

فرایند تولید ساختمان در پایتخت بیمار است

شهردار منطقه یک ابرمشکل پایتخت را بیماربودن فرآیند تولید ساختمان و خصوصا عدم وجود مجری ذی صلاح یا سازنده ذی صلاح برشمرد.

تین نیوز

شهردار منطقه یک ابرمشکل پایتخت را بیماربودن فرآیند تولید ساختمان و خصوصا عدم وجود مجری ذی صلاح یا سازنده ذی صلاح برشمرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، همزمان با برگزاری نشست نقش سازنده صلاح و صدور شناسنامه فنی و ملکی در صنعت ساختمان، شهردار منطقه یک به همراه یک عضو شورای شهر تهران به بیان نقطه نظرات خود درباره ضرورت بکارگیری مجری ذی صلاح در عملیات ساختمانی اشاره کردند.

در این نشست که با حضور دو عضو شورای شهر تهران شامل حبیب زاده و سالاری، شهردار منطقه ۱، ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران، تعدادی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران، انجمن‌های سازندگان شهر و استان تهران و… برگزار شد، شهردار منطقه یک، ابرمشکل تهران را بیمار بودن فرآیند تولید ساختمان عنوان کرد.

سید حمید موسوی ضمن بیان مطلب فوق در جمع جامعه مهندسان گفت: به طور شک اگر از مدیریت شهری یا هر فعال حوزه ساختمان درباره ابرمشکل پایتخت سوال شود یقیناً به بیمار بودن فرآیند تولید ساختمان و خصوصاً عدم وجود مجری ذی صلاح یا سازنده ذی صلاح اشاره خواهد کرد.

شهردار منطقه یک با یادآوری این موضوع که آسیب شناسی این مهم از ابعاد مختلف به عنوان یک اصل مهم در مدیریت شهری و شهرداری تهران در دستور کار است خاطرنشان ساخت: با گذشت سال‌ها ساختمان‌های ناپایدار نامناسب که برای تمامی گروه‌های ساختمانی نامناسب است، منجر کاهش تاب آوری شهر در برابر حوادث غیرمترقبه شده است که از دلایل این مهم عدم بکارگیری مجری ذی صلاح و سازنده ذی صلاح در عملیات ساختمانی است.

موسوی اذعان داشت: بسیاری از آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی ما ناشی از عدم بکارگیری مجری و سازنده ذی صلاح در ساخت و سازها است و بنابراین به منظور حفظ سلامت شهروندان، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تاب آوری شهر اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: قطعاً مهمترین اقدام لازم برای حصول این هدف تقویت و ارتقاء جایگاه مهندسان در عرصه ساخت و ساز است و من سالهاست آرزو دارم مهندس ناظر در جایگاه واقعی اش قرار بگیرد.

اما در ادامه این همایش همچنین افشین حبیب زاده از اعضای شورای شهر تهران نیز در این همایش گفت: بر این باوریم که بکارگیری مجری ذی صلاح در ساخت و سازها یک ضرورت اجتناب ناپذیراست وبا این نوع نگاه از شهریور سال ۹۶ پیگیر این بودیم که کلیه ساختمان‌ها توسط افراد صاحب صلاحت ساخته شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه استفاده از خدمات سازندگان حقیقی / ‌حقوقی ذی صلاح مسکن و ساختمان در شهر تهران، کمیته‌ای از نمایندگان ذی نفع در این زمینه تشکیل شده است و به طور منظم مسایل مربوطه را رصد می‌کند تا از اخذ تصمیم‌های غیرکارشناسی ممانعت شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان ساخت: همچنین چنانچه به مرور زمان اصلاحاتی در این زمینه لازم باشد، این اصلاحات توسط کمیته پیش نویس خواهد شد و مورد توافق خواهد گرفت، و این توافق نامه به صورت دائم بروز رسانی خواهد شد تا درنهایت به جایی برسیم که مشکلات جدی در این زمینه وجود نداشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.