| کد خبر: 226904 |

۵۰۴ هزار واحد مسکن ملی وارد فاز اجرایی شد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی فاصله میان قیمت تمام شده ساختمان و توان خرید مردم را از دلایل شروع طرح اقدام ملی مسکن برشمرد و گفت: ۳۰۰ هزار واحد برای دهک‌های اول تا سوم در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی فاصله میان قیمت تمام شده ساختمان و توان خرید مردم را از دلایل شروع طرح اقدام ملی مسکن برشمرد و گفت: ۳۰۰ هزار واحد برای دهک‌های اول تا سوم در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در نشست مشترک با متولیان مسکن در استان اصفهان اذعان داشت: طرح اقدام ملی مسکن از یکسال و نیم پایانی عمر دولت در حالی شروع شد که با بی اعتمادی مردم مواجه بود. افکار عمومی آنچنان که باید و شاید در خصوص این طرح اقناع نشده بود و دلیل آن قضاوت‌های نادرست در خصوص طرح مسکن مهر است که میراث گذشته بود. 

وی ادامه داد: مردم گمان داشتند که این طرح پروژه‌ای حاشیه‌دار است که ممکن است با بحران روبرو شود اما این طرح  با استراتژی و تصمیم‌گیری قوی به مرحله اجرا در آمد.  

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ذهنیت های ایجاد شده درباره مسکن مهر اشتباه است، عنوان داشت: اکثریت پروژه های مسکن مهر در همان سالهای ابتدایی دولت تحویل مردم شد و دلیل اینکه برخی پروژه ها به طول انجامید این است که این پروژه ها به دلایل مختلف از سال گذشته آغاز شده اند.  

وی با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۳ بیش از ۹۶ درصد پروژه مسکن مهر استان اصفهان تحویل متقاضیان شده بود، گفت: استان اصفهان با بالاترین سهمیه مسکن مهر کشور در مجموع شهری و روستایی به تعداد ۲۱۴ هزار واحد انجام شد و تنها استانی بود که نیاز به الحاق به محدوده نداشت و هیچ مصوبه ای از شورای عالی معماری و شهرسازی نگرفت همچنین تنها استانی است که با همان قیمت‌های اولیه مسکن مهر تحویل مردم شد.  

محمودزاده از دلایل برنامه ریزی برای احداث واحدهای ملی را مواجه شدن کشور با آمارهایی بی سابقه دانست و تشریح کرد: وجود رشد جمعیت منفی برای اولین بار در تاریخ کشور، سهم بالای مسکن در تشکیل خانواده و سبد خانوار همچنین وجود فاصله بین قیمت تمام شده ساختمان و توان خرید مردم از جمله دلایلی بود که دولت به برنامه طرح اقدام ملی مسکن ورود کرد.  

وی با بیان اینکه این طرح از پشتوانه درآمد نفتی برخوردار نیست و در لایحه بودجه سالهای ۹۸ الی ۱۴۰۰ منابعی برای این طرح در نظر گرفته نشده است اظهار کرد: با وجود تمامی مشکلات با عزم جدی اقدام کردیم و به لطف خدا در حال حاضر ۵۰۴ هزار واحد مسکن ملی وارد فاز اجرایی شده است.  

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا پایان سال پروژه‌های افتتاحی داریم که در سال جاری شروع شده است و این مرهون تجربه ای جدیدی است که ما در مدیریت ساخت مسکن در بخش خصوصی پیدا کردیم.  

وی با بیان اینکه مسکن ملی صرفا یک طرح نیست که به پایان برسد و بعد مجدد کشور با کمبود شدید مسکن مواجه شود. خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی این طرح، استراتژی تولید مستمر مسکن است. بر همین اساس حدود یک و نیم میلیون واحد را برنامه ریزی کردیم که ۴۰۰ هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی به تعهد وزارت راه و شهرسازی است، ۸۰۰هزار واحد در قالب تفاهم نامه ها و ۳۰۰ هزار واحد برای دهک‌های اول تا سوم است.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.