| کد خبر: 226842 |

تداوم بی‌توجهی هواپیمایی کارون به مصوبه ستاد ملی کرونا

در حالی اوایل هفته جاری سازمان هواپیمایی کشوری به هواپیمایی کارون به دلیل عدم رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا اخطار داد که این ایرلاین در پرواز تهران-خارگ از ۱۰۰ درصد ظرفیت هواپیما استفاده کرده است.

تین نیوز

 در حالی اوایل هفته جاری سازمان هواپیمایی کشوری به هواپیمایی کارون به دلیل عدم رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا اخطار داد که این ایرلاین در پرواز تهران-خارگ از ۱۰۰ درصد ظرفیت هواپیما استفاده کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شنبه گذشته محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه نظارت های سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص اطمینان از رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها به صورت مستمر ادامه دارد، گفته بود: سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل عدم رعایت مقررات ابلاغی مقابله با شیوع ویروس کرونا به شرکت های هواپیمایی ماهان در مسیر کرمان- تهران در تاریخ 15/11/99 و کارون در مسیر اهواز- تهران در تاریخ 14/11/99 اخطار داد.

وی با بیان اینکه عدم توجه به مفاد مقررات ابلاغی باعث به خطر افتادن سلامتی همکاران و مسافران خواهد شد، افزود: ضمن اخطار رعایت کامل دستورالعمل های ابلاغی، شرکت های هواپیمایی باید نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از حداکثر 60 درصد  ظرفیت پذیرش در تمامی پروازها اقدام کنند.

به گزارش تسنیم این در حالی است که هواپیمایی کارون برای بار دوم طی یک هفته اخیر فاصله‌گذاری اجتماعی را در پرواز تهران-خارگ با شماره 2504 رعایت نکرده است.  این شرکت در پرواز مذکور از 100 درصد ظرفیت صندلی‌ها هواپیما استفاده کرده و اعتراض مسافران را به این وضعیت برخورد نامناسب کرو پروازی به همراه داشته است.

پس از الزام رعایت استفاده 60 درصدی از صندلی پروازها، علاوه بر پرداخت حدود 2400 میلیارد تومان وام با سود 12 درصد به ایرلاین‌ها، قیمت بلیت پروازهای داخلی نیز 10 درصد افزایش یافت. مشخص نیست با وجود حمایت مطلوب وزارت راه و شهرسازی، چرا ایرلاین‌های همیشه بدهکار (به شرکت پخش و شرکت فرودگاه‌ها) همچنان به مصوبه ستاد ملی کرونا بی توجه هستند و در مسیر تامین منافع خود گام برمی‌دارند. به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی بایستی با شدت بیشتری با ایرلاین‌های متخلف برخورد کند تا شاهد چنین اتفاقاتی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، نباشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.