| کد خبر: 226833 |

افزایش قیمت بلیت قطار منجر به هدایت مسافر از حوزه ریلی به سمت جاده ها می شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای جذب مسافر به حوزه ریلی در گام اول باید از نظر اقتصادی برای مردم به صرفه باشد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای جذب مسافر به حوزه ریلی در گام اول باید از نظر اقتصادی برای مردم به صرفه باشد.

به گزراش تین نیوز، محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به افزایش قیمت بلیت قطار، بیان کرد: مسئله قابل توجه این است که اگر ما قصد داریم بار مسافر را از جاده ها ببریم به سمت قطار طبیعی است که باید برای مردم جاذبه ایجاد کنیم. در گام اول باید از نظر اقتصادی برای مردم به صرفه بوده و مردم شبکه ریلی را ترجیح دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: برای تشویق مردم به استفاده از قطار باید مردم حس کنند که نسبت به سایر حوزه های حمل نقل هم ارزان تر است و هم مطمئن تر است و هم در زمان مناسب به مقصد می رسند. اینکه ما این جاذبه ها را حذف کنیم طبیعی است که مردم استقبال نمی کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکید ما بر این است که اگر مسافر سوار قطار می شود باید هزینه آن از اتوبوس کمتر باشد. این موضوع را ما بارها به راه آهن اعلام کردیم و بر روی آن تاکید داریم. در همه جای دنیا هزینه مسافر در قطار به مراتب از حوزه های دیگر کمتر است.

رضایی کوچی در ادامه تاکید کرد: افزایش قیمت بلیت قطار خودش موجب دفع مسافر از این حوزه و سوق دادن آنان به جاده ها می شود. کمیسیون عمران حتما این موضوع را دنبال کرده و از وزارت راه و شهرسازی و راه آهن انتظار داریم نظارت جدی بر قیمت ها داشته و آن ها را کنترل کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.