| کد خبر: 226805 |

کدام استان‌ها برای تعطیلات ۲۲ بهمن ممنوعیت تردد دارند؟

استاندار تهران با اشاره به ممنوعیت تردد به استان‌های مختلف براساس شرایط کرونایی گفت: ارائه مجوز برای سفر به سه استان مازندران، گیلان و گلستان و شهر‌های اصفهان، مشهد، جزیره‌های قشم و کیش ممنوع است.

تین نیوز

استاندار تهران با اشاره به ممنوعیت تردد به استان‌های مختلف براساس شرایط کرونایی گفت: ارائه مجوز برای سفر به سه استان مازندران، گیلان و گلستان و شهر‌های اصفهان، مشهد، جزیره‌های قشم و کیش ممنوع است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به ممنوعیت تردد به استان‌های شمالی مازندران، گیلان و گلستان گفته است هیچ مجوزی در سامانه برای تعطیلات پیش‌رو صادر نخواهد شد.

افزایش تعداد شهرهای نارنجی کشور

انوشیروان محسنی بندپی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر با اشاره به عادی انگاری کرونا و به تبع آن افزایش تعداد شهر‌های نارنجی کشور در روز‌های اخیر اظهار داشت: بر اساس آمار روز شنبه ۱۸ بهمن ستاد کرونای کشور تعداد شهر‌های نارنجی از ۱۸ به ۳۶ شهر رسیده است و ما خیزی ملایم در افزایش آمار بستری‌ها به ویژه در استان تهران داریم به همین دلیل هر نوع کم توجهی می‌تواند مشکلات جدیدی را برای شهروندان فراهم کند.

وی با ذکر این نکته که با کمک مردم و آگاهی سازی رسانه‌ها آمار فوتی‌ها از ۱۲۴ نفر در تهران به زیر ۲۰ نفر رسیده است، گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم دوباره با خیزش بیماری مواجه خواهیم شد.

 

نقشه رنگ‌بندی شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد و آبی هشدار کرونا از ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

کدام استان‌ها برای تعطیلات ۲۲ بهمن ممنوعیت تردد دارند؟

آخرین وضعیت رنگ بندی جدید شهرها؛ هیچ شهر قرمز کرونا نداریم

⭕️ شهرستان‌های نارنجی (پرخطر) از ۱۸ به ۳۶ مورد افزایش پیدا کرد.

⭕️ شهرستان‌های زرد (خطر متوسط) از ۱۳۰ به ۱۷۸ مورد افزایش یافت.

⭕️ شهرستان‌های آبی (کم خطر) از ۳۰۰ به ۲۳۴ مورد کاهش یافت.

 

ورود پلاک‌های غیر بومی به استان ها و شهرهای کرونایی، ممنوع

استاندار تهران با تاکید بر اینکه دورهمی‌ها موجب شیوع این بیماری خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های استان‌های شمالی

با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اسفند ماه می‌توانیم در تعطیلات نوروز بازگشایی اماکن تفریحی و سفر را با رعایت موارد بهداشتی داشته باشیم.

بعضا نارنجی هستند و با توجه به اینکه سفر‌ها و رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند موجب شیوع مجدد بیماری شود ارائه مجوز برای سفر به سه استان مازندران، گیلان و گلستان و همچنین شهر‌های اصفهان و مشهد و جزیره‌های قشم و کیش ممنوع است.

بندپی گفت: پلیس راهور هم از روز شنبه ورود پلاک‌های غیر بومی به این شهر‌ها و استان‌ها را ممنوع اعلام کرده است.

محسنی بندپی در ادامه تصریح کرد: اگر هموطنان قوانین را رعایت نکنند با موج چهارم کرونا در اسفندماه مواجه خواهیم شد، اما با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اسفند ماه می‌توانیم در تعطیلات نوروز بازگشایی اماکن تفریحی و سفر را با رعایت موارد بهداشتی داشته باشیم به شرط آنکه مردم مثل سابق با نهاد‌های مسئول همکاری کنند.

کاهش آمار بیکاری در استان تهران

استاندار تهران با اشاره به افتتاح ۳۳۹ پروژه در روز شنبه ۱۸ بهمن در بخش صنعت با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۰ هزار و ۵۸۵ نفر گفت: با ارزیابی شاخص بیماری در استان تهران طی سال ۹۹ باید برای ۹۶ هزار نفر شغل فراهم می‌شد که این عدد با ۱۰ درصد افزایش به ۱۰۲ هزار نفر تا به امروز رسیده است. ۱۰ درصد رشد برق صنعتی،۷،۵ درصد افزایش بیمه اجباری و ۶.۵ درصد رشد در کارگاه‌های تولیدی داشته ایم و در مجموع نرخ بیکاری استان تهران در پاییز ۹۹ به ۶.۸ درصد رسید.

وی خاطرنشان کرد: طی دوره کرونا بیش از ۱۵۶ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری به ویژه در بخش خدمات و گردشگری شدند. با بازگشایی تالار‌ها و رستوران‌ها با ظرفیت ۳۰ درصد از ۱۱۰ هزار نفر که مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند، ۷۰ هزار نفر به محل کار خود بازگشته اند.

مجوز فعالیت دفاتر گردشگری و تور‌های مسافرتی هم با رعایت پروتکل‌ها صادر شده است.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه ما در کنار شرکت‌های خدماتی ایستاده ایم، گفت: برق‌های برخی شهرک‌های صنعتی توسط شرکت برق و بدون اطلاع قبلی قطع شد که در برخی مواقع موجب اختلال در فعالیت این شهروندان گردید. با تدابیر اتخاذشده در تامین سوخت نیروگاه‌ها قول مساعد داده شده تا زمان قطعی برق شهرک‌های صنعتی کاهش یابد. در همین راستا قطعی برق شهرک‌های صنعتی مثل عباس آباد به ۱ ساعت کاهش یافته است.

استاندار تهران اعلام کرد: امروز (یکشنبه ۱۹ بهمن) ۸۰ طرح با ۹ هزار و ۲۰۰ میلیار تومان سرمایه گذاری و ایجاد ۷۰۰۰ شغل افتتاح شد. ضمن اینکه ۱۰ مدرسه به علاوه سالن‌های ورزشی و فرهنگی، استخر و ۱۰ پروژه کشاورزی به بهره برداری رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.