| کد خبر: 226803 |

افتتاح بیش از ۳۰ هزار پروژه عمرانی در دهه فجر

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، از افتتاح ۳۰ هزار و ۵۹۳ پروژه عمرانی در کشور با اعتباری معادل ۱۱۵ هزار میلیارد تومان طی روزهای اخیر و همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، از افتتاح ۳۰ هزار و ۵۹۳ پروژه عمرانی در کشور با اعتباری معادل ۱۱۵ هزار میلیارد تومان طی روزهای اخیر و همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مهدی جمالی نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد پروژه ۱۵ هزار و ۶۳۴ پروژه، شامل پروژه های عمومی و دولتی، ۶ هزار و ۷۵۲ پروژه مربوط به بخش خصوصی، دو هزار ۳۹۶ پروژه مربوط به شهرداری ها و پنج هزار ۸۱۱ پروژه مربوط به دهیاری ها است.

وی ادامه ادامه داد: سهم پروژه‌های بخش خصوصی کشور از نظر تعداد ۲۲ درصد از کل پروژه‌های افتتاحی و از نظر سرمایه‌گذاری انجام شده ۴۴ درصد از اعتبار هزینه شده را به خود اختصاص داده است.

جمالی نژاد افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های زیربنائی با منابع دولتی و عمومی معادل ۶۴ هزار میلیارد تومان است که ۵۶ درصد از کل اعتبارات را شامل می شود و حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرای پروژه‌های اقتصادی و اجتماعی با سرمایه گذاری بخش خصوصی برابر با ۵۱ هزار میلیارد تومان است که معادل ۴۴ درصد از کل سرمایه‌گذاری انجام شده را شامل می شود.

استان گلستان دارای  بیشترین تعاد پروژه های افتتاحی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: استان گلستان با پنج هزار ۱۱۰ پروژه بیشترین تعداد پروژه و استان فارس با  ۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های افتتاحی بالاترین رتبه را در بین استان‌های کشور را دارد و استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به لحاظ تعداد و استانهای تهران، یزد، هرمزگان و خراسان رضوی به لحاظ مبلغ سرمایه گذاری، استان های بعدی کشور در رده‌بندی یاد شده هستند و متوسط کشوری در پروژه‌های قابل افتتاح به لحاظ مبلغ سرمایه‌گذاری به ازای هر پروژه مبلغ ۷.۳ میلیارد تومان است.

کلنگ زنی بیش از 2500 پروژه در دهه فجر

جمالی نژاد در خصوص پروژه‌های کلنگ زنی در دهه فجرامسال گفت: در بخش پروژه‌های کلنگ زنی دو هزار و  ۵۲۲ پروژه با مجموع اعتباری بیش از ۱۱۳ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی می شود و متوسط کشوری سرمایه‌گذاری لازم برای هر کدام از این پروژه‌های کلنگ زنی مبلغ ۴۵.۲ میلیارد تومان است و در این خصوص استان گلستان با  ۶۰۸ پروژه و استان تهران به لحاظ سرمایه‌گذاری با اعتباری هشت هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی بیشترین پروژه‌های کلنگ زنی در کشور را دارد.

اقدامات عمرانی در ۳۱ شهرستان‌

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه ۷۴ درصد از کل جمعیت کشور در ‌شهرها و ۲۶ درصد در روستاها ساکن هستند، گفت: اکنون یک هزار و ۳۴۸ شهرداری و ۳۷ هزار و ۱۱۹ دهیاری در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند و در سال جاری ۱۹ شهرداری جدید در کشور تاسیس شده است.

جمالی نژاد ادامه داد: اجرای طرح ۳۱ شهرستان هدف توسعه در راستای تاکید مقام معظم رهبری در محرومیت زدایی در وزارت کشور شکل گرفته و مبنای تهیه و برنامه ریزی طرح؛ تجربه قلعه گنج در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه در این طرح استانداران به عنوان جانشین وزیر کشور در راهبری طرح تعیین شده اند، گفت: امور اجرایی و عملیاتی و هماهنگی سطح شهرستان با فرمانداران و در قالب کمیته برنامه ریزی شهرستان صورت می گیرد.

جمالی نژاد همچنین از تخصیص ۴۵۰ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری‌های شهرستان‌های هدف، واگذاری ماشین آلات به شهرداری‌ها شامل تانکر، لوودر، ماشین های سنگین، کمپرسی، سنگین و دهیاری ها شامل مینی بوس، حمل زباله سبک، آتش نشانی نیمه سنگین خبر داد.

وی همچنین به تخصیص بیش از ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت، هماهنگی با دستگاه های اجرایی و نهادهای متولی برای تامین مالی و مشارکت در توسعه و عمران شهرستان های هدف به ویژه بنیادها و نهادهای انقلابی از جمله بنیاد برکت و بنیاد علوی و بسیج سازندگی، انتخاب شهرداران مرکز استان به عنوان شهردار معین توسعه شهرداری های کمتر توسعه یافته و ارسال بسته های آموزشی برای شهرداری ها و دهیاری های کمتر توسعه یافته اشاره کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.