| کد خبر: 226801 |

بررسی وضعیت افتتاح کنارگذر جنوبی تهران؛

◄ افتتاح 9 آزادراه تا پایان سال آینده/ از کنارگذر جنوبی تهران چه خبر؟

کنار گذر جنوبی تهران رو به اتمام است و حداکثر تا پایان ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

تین نیوز

اواخر دی ماه امسال بود که وزیر راه و شهرسازی از افتتاح همه فازهای پروژه کنار گذر جنوبی تهران (آزاد راه به طول ۱۷۰ کیلومتر) به عنوان یک پروژه فاخر ترانزیتی کشور تا قبل از دهه فجر خبر داد و گفت: این پروژه رو به اتمام است و حداکثر تا پایان ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی در آن زمان همچنین با اعلام اینکه ۹ آزاد راه جدید تا اواسط و پایان سال آینده افتتاح خواهد شد، گفت: یک نمونه آن آزاد راه اصفهان- شیراز از پروژه‌های کلیدی کشور است که با افتتاح آن، رفت و آمد مردم جنوب به پایتخت متحول خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته خبری از قول وزیر راه  شهرسازی منتشر شد که وی در این خبر درباره زمان افتتاح این آزاد راه، اظهار کرد: این پروژه مهم مقرر شده بود در دهه فجر به بهره برداری  برسد که البته کمی با فاصله  افتتاح می شود.

اسلامی افزود: این کنار گذر ۵ استان را پوشش و ترافیک  سنگین تهران و البرز و اتوبان کرج قزوین را کاهش می دهد و این خود یکی از افتخارات در حوزه آزاد راهی کشور به شمار می رود.

به گفته وی حدود ۷ هزار میلیارد تومان ارزش روز سرمایه گذاری این پروژه است.

وی افزود: کنار گذر جنوبی تهران از آبیک در اتوبان قزوین تا چرم شهر را به یکدیگر متصل می‌کند و یک نقطه تبادلی بین اتوبان های  شمال جنوبی و شرقی غربی کشور است و ادامه این پروژه که به سمت سمنان است امیدواریم در ماه های آینده و اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

البته در روزهای پایانی دی ماه استاندار البرز نیز گفته بود: کمربند جنوبی تهران و البرز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، عزیزالله شهبازی در بازدید از پروژه کنارگذر شمالی کرج که همراه با معاون وزیر راه و شهرسازی یکشنبه 21 دی ماه انجام شد، عنوان کرده بود: کمربند جنوبی تهران و البرز نیز در کمتر از یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و بدین ترتیب بار عمده‌ای از مشکلات ترافیکی این 2 استان کاسته می‌شود و مردم سفری سهل تر و با آرامش بیشتر خواهند داشت.

وی افزود: شهبازی افزوده بود: همچنان انتظار می‌رود که پروژه کنارگذر شمالی نیز طبق زمانبندی اعلام شده از سوی شهرداری و پیمانکار مربوطه زیر بار ترافیک برود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.