| کد خبر: 226769 |

۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل آزادراه خرم آباد- اراک نیاز است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه خرم آباد- بروجرد - اراک سال آینده بهره برداری می شود که برای تکمیل آن ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه خرم آباد- بروجرد - اراک سال آینده بهره برداری می شود که برای تکمیل آن ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی روز دوشنبه در جریان بازدید محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از آزادراه خرم آباد - اراک افزود: این طرح از پروژه های جهش تولید و بخش اول آن به طول ۶۷ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد در حال انجام است.

وی با اشاره به احداث تونل سه کیلومتری در این آزادراه اظهار داشت: ۶۰ درصد این آزادراه توسط دولت و مابقی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) احداث می شود که افتتاح آن تاثیر بسیاری در بهبود حمل و نقل جاده ای و اتصال شمال به جنوب کشور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه محور خرم آباد - اراک بخشی از آزادراه تهران به بندر امام (ره) محسوب می شود، با اتصال دیگر بخش های این مسیر به همدیگر، آزادراه ۹۰۰ کیلومتری بندر امام - شمال به سرانجام می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به سیل ۹۸ لرستان نیز اشاره کرد و افزود: در این اتفاق، بخش مهمی از جاده خرم آباد به پلدختر تخریب شد که ۴۷ کیلومتر آن نیاز به نوسازی داشت.

خادمی اظهار داشت: اکنون نوسازی ۳۰ کیلومتر این جاده شروع شده است و با تامین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار آن، جاده خرم آباد به معمولان برای همیشه ایمن خواهد شد.

عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک از سال ۹۳ آغاز شد تا علاوه بر این نخستین تونل سه خطه ایران به صورت آزادراهی و به طول ۳.۲ کیلومتر در این پروژه افتتاح شود. این آزاد راه به طول ۱۳۵ کیلومتر بوده که ۷۵ کیلومتر از آن در استان لرستان در دست ساخت که  به صورت مشارکتی با قرارگاه خاتم الانبیا (ص)  و شرکت ساخت در حال اجرا بوده و بخشی از آن در حال آسفالت و زیرسازی آن تکمیل شده است.

این آزاد راه در چهارقطعه  احداث شده که قطعه اول از بروجرد تا اراک بوده و سه قطعه دیگر با پیشرفت کاری ۹۰ درصد در حوزه استحفاظی لرستان  اجرا شده است.

این طرح جزو پروژه‌هایی است که دولت روی آن متمرکز شده که طول مسیر هر قطعه بطور میانگین بین ۲۲ تا ۲۵ کیلومتر  و  در مجموع قرارداد این پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.