| کد خبر: 226746 |

ارائه گواهی جعلی تست کرونا توسط مسافران هوایی برخی کشورها

وزیر راه و شهرسازی گفت: یک سری از مسافرانی که از خارج کشور می‌آمدند، گواهی‌های تست منفی کرونا با خود می‌آوردند که وزارت بهداشت متوجه شد که برخی از این گواهی های تست مربوط به برخی از کشورها، جعلی است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: یک سری از مسافرانی که از خارج کشور می‌آمدند، گواهی‌های تست منفی کرونا با خود می‌آوردند که وزارت بهداشت متوجه شد که برخی از این گواهی های تست مربوط به برخی از کشورها، جعلی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد اسلامی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح ۱۰۵ پروژه راه آهن در باره گفته‌های نایب رئیس مجلس مبنی بر اینکه ۲۵ درصد مسافرانی که وارد کشور می‌شوند، کرونا مثبت هستند، اظهار داشت: من هم از این گفته نایب رئیس مجلس متعجب شدم و به ایشان هم پیامک دادم.

وی توضیح داد: قطعا بدون دارا بودن تست کرونای منفی بلیت به مسافر فروخته نمی‌شود، اما یکسری از مسافرانی که از خارج کشور می‌آمدند، گواهی‌های تست با خود می‌آوردند که وزارت بهداشت متوجه شد که برخی از این گواهی‌های تست مربوط به برخی از کشورها، جعلی است، از چند مسافر به صورت تصادفی تست می‌گیرند که از بین آن مسافران، ۲۵ درصد آنها کرونا مثبت بوده اند و این گونه بود که موضوع ۲۵ درصد مطرح شد، وگرنه طرح مطلب « کرونا مثبت بودن ۲۵ درصد همه مسافران خارجی که به ایران می آیند» درست نبود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا باید برای چند کشوری که گواهی تست کرونای آنها معتبر نبوده است تصمیم بگیرند.

پیشنهاد به وزارت بهداشت بابت هماهنگی با وزارت بهداشت کشورهای خارجی در موضوع تست کرونا

اسلامی تاکید کرد: تست کرونای منفی از سوی بهداشت مرزی در فرودگاه‌ها و پایانه ها انجام می شود، از وزارت بهداشت خواسته‌ایم، شبکه صلاحیت و تایید گواهی های تست کشورهای دیگر را با وزارت بهداشت کشور ما هماهنگ کنند که وقتی روی سیستم بلیت صادر می‌شود، اگر تست کرونای مسافر اعتبار داشته باشد، مسافر پذیرفته شود و اگر اعتبار ندارد، مسافر پذیرفته نشود؛ به دنبال این هستیم که وزارت بهداشت این کار را انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از فرودگاه‌های بین المللی کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) خواسته‌ایم سخت‌گیری‌های حداکثری در این حوزه انجام دهند و از سوار شدن مسافری که در مبدا گواهی تست کرونا ندارد، جلوگیری کنند و اگر این مسافر وارد کشور شد بهداشت مرزی سریع بررسی کند و تشخیص دهد.

امکان قرنطینه مسافران خارجی در فرودگاه نیست

وی گفت: ما در فرودگاه جای قرنطینه برای مسافران خارجی نداریم، روزانه ۲ تا ۳ هزار نفر مسافر از طریق فرودگاه امام وارد کشور می‌شود و یک هتل پاسخگوی این میزان مسافر برای قرنطینه نیست؛ بنابراین اگر وزارت بهداشت تشخیص دهد که باید مسافر قرنطینه شود، خودشان باید در محل پیش بینی شده این کار را انجام دهند و این کار به دستور قرارگاه و ستاد ملی مقابله با کرونا است.

علت رعایت نشدن ظرفیت حداکثر ۶۰ درصدی در یکی از پروازهای ماهان

اسلامی درباره رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی پروازها، گفت: این موضوع از سوی سازمان هواپیمایی کشوری رعایت می‌شود و پروتکل حاکم است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این اتفاق اخیری که در پرواز ماهان رخ داد و حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت پرواز رعایت نشده بود، به دلیل آن بود که ابتدا مسافران باید با هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ جابه جا شوند که این هواپیما دچار نقص فنی می‌شود و مسافران این پرواز که بلیت گرفته بودند، باید با هواپیمای دیگری جابجا می‌شدند که همین امر موجب شده است، تعداد بیشتری مسافر نسبت به ظرفیت ۶۰ درصد در آن پرواز باشند و چاره‌ای نبود اما تلاش می‌کنیم، پروتکل‌ها رعایت شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.