| کد خبر: 226712 |

افزایش ظرفیت هوایی کشور به ۵۰ میلیون نفر مسافر

ظرفیت فرودگاه‌های کشور تا پایان سال آینده به ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید. ا

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در تشریح دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اقدامات انجام گرفته در حوزه هوایی اظهار داشت: فرودگاه‌ها برای وزارت راه و شهرسازی از نظر مراقبت و پروازها اهمیت دارد تا بتوانیم با انجام اقدامات مناسب مدیریت آسمان کشورمان را در اختیار و آن را اداره کنیم.

به گزارش تین نیوز به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: در دهه فجر امسال و در روز نخست آن در ۱۲ فروردین شاهد چند اتفاق بزرگ در فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه مهرآباد بودیم. در فرودگاه مهرآباد توانستیم برای نخستین بار یک سیستم راداری تقرب را با یک مرکز کنترل مشترک شاهد باشیم که به همت متخصصان کشورمان این اتفاق رخ داد.

وی ادامه داد: این یک اتفاق بزرگ است چون تجهیزات به ما فروخته نمی‌شود و به خاطر یک بدعهدی غربی‌ها این بلا بارها سر این کشور آمده است. یعنی تجهیزات فروخته نمی‌شود و اگر بفروشند، پولش را بدهیم کالا را نمی‌دهند و اگر بدهند آن را نصب نمی‌کنند. همچنین اگر نصب بشود پرونده مربوط به آن داده نمی‌شود و اگر هم آن را ارائه کنند آن وقت قطعات را نمی‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:‌در همین خصوص شرکت فرودگاه‌ها تجهیزاتی را خریده بود که برای نصب نیامدند و این دستگاه‌ها باید یکپارچه می‌شد. به همت متخصصان کشورمان و به روش تحقیقات این تجهیزات راه‌اندازی شد و واقعا باید از این عزیزان قدردانی کرد.

محمد اسلامی در ادامه بیان داشت: در فرودگاه مهرآباد و دیگر فرودگاه‌های کشور به دنبال این هستیم که وقت تلف شده مسافران برای سوار و پیاده شدن به حداقل ممکن برسد. به همین خاطر در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد پس از سال‌ها یک نوسازی رخ داد و پل‌های اتصال به هواپیما نصب شد که در فازهای بعدی گسترش پیدا خواهد کرد. این برای اولین بار است که یک ترمینال برای مردم فراهم شده است که سریع بتوانند سریع و پیاده شوند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به افزاش ظرفیت فرودگاه‌های کشور، اظهار داشت: ظرفیت فرودگاه‌های کشور تا پایان سال آینده به ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید. این تحولاتی که در فرودگاه‌ها توسط آقای رئیس جمهور افتتاح و یا افتتاح خواهند شد در زمره اقدامات برای قدرتمند‌تر کردن زیرساخت ناوبری و مدیریت آسمان کشور است.

وی در خصوص بحث نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور ، تصریح کرد: در بحث هواپیما شرکت‌ها را تشویق و حمایت می‌کنیم تا بتوانند هواپیما خرید کرده و به داخل بیاورند. به همین خاطر تقویت و نوسازی ناوگان در حال اجراست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.