| کد خبر: 226685 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها: ایران تجربه سفر سلامت را در دنیا عملیاتی کرد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت:امروز در شرایط همه‌گیری کرونا،متولیان و مجریان صنعت هوانوردی ایران توانسته‌اند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایمن‌ترین و سالمترین روش جابه جایی را در دنیا عملیاتی کنند.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت:امروز در شرایط همه‌گیری کرونا،متولیان و مجریان صنعت هوانوردی ایران توانسته‌اند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایمن‌ترین و سالمترین روش جابه جایی را در دنیا عملیاتی کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیاوش امیرمکری شنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های فرودگاه جهرم فارس افزود: امروز سفرهای هوایی به ایمن ترین و سالم ترین روش جابه جایی مسافران تبدیل شده و شعار نهادهای هوایی جهان مبنی بر «تجربه سفر سلامت هوایی در دنیا » در کشور اجرایی شده است.

وی بیان کرد: زیرساخت فرودگاه و بهره برداری، دو روی یک سکه هستند و برای بهره برداری از زیرساخت ها، برقراری و استمرار پروازهای بیشتر ضروری است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: با توجه به محدودیت های ناوگان هواپیمایی به ویژه هواپیماهای با بدنه متوسط در مقایسه با زیرساخت های فرودگاهی و تقاضا برای سفرهای هوایی، برقراری پروازهای منطقه ای توسط هواپیماهایی با ظرفیت کمتر ولی با تواتر پروازی بیشتر در قالب ایرتاکسی می تواند راهگشا باشد و به توسعه شبکه مویرگی پروازی می انجامد.

وی بیان کرد: افتتاح پروژه های فرودگاه جهرم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هدیه ای از دولت به مردم جهرم است و پروژه‌های فرودگاه جهرم شامل: سالن انتظار جدید، محوطه‌سازی و تجهیزات ترمینالی به ارزش کلی ۵۳۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

امیرمکری اظهار کرد: ارزش روز پروژه های قابل بهره برداری در فرودگاه جهرم ۵۳۳ میلیارد ریال است که ساخت ترمینال جدید به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع با ارزش ۴۶۳ میلیارد ریال، محوطه سازی جبهه زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع با ارزش ۴۰ میلیارد ریال و نیز تجهیزات ترمینالی و تأسیسات برق اضطراری به ارزش ۳۰ میلیارد ریال را شامل می شود.

وی اظهار کرد: با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه جهرم ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه به ۲۲۰ هزار نفر در سال خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فرو.دگاه ها اضافه کرد: با توجه به فضای محدود ترمینال فرودگاه جهرم و ساختمان ۴۰ ساله آن و با توجه به انجام پروازها در این فرودگاه، ساخت ترمینال جدید ضرورت داشت.

وی بیان کرد: این ترمینال با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع ایجاد شده که روند تکمیل و تجهیز آن انجام شده است.

وی ابراز کرد: ترمینال جدید فرودگاه جهرم امکان پذیرایی همزمان از ۲۰۰ مسافر را دارد.

 فارس هاب هوایی جنوب کشور

استاندار فارس نیز در این مراسم گفت:‌جهرم، شهرستانی ویژه و دارای استعدادهای بالقوه زیادی است که می توان آنها را به ظهور رساند.

عنایت الله رحیمی اظهار کرد: دولت اهتمام ویژه ای به تبدیل این استعدادهای بالقوه به بالفعل داشته و افتتاح پروژه های فرودگاه جهرم به همت دولت تدبیر و امید است که با وجود تحریم ها و شیوع بیماری کرونا که بیش از ۵۰ درصد درآمدهای دولت را کاهش داده خدمات گسترده ای را ارایه می کند.

وی بیان کرد: دهه فجر امسال ۲۳ هزار میلیارد تومان پروژه دراستان فارس به بهره برداری می رسد که از جمله آنها می توان به افتتاح ۳۶ پروژه به ارزش ۳۲۲ میلیارد تومان در شهرستان جهرم اشاره کرد.

وی افزود: فرودگاه ها پیشتاز در توسعه منطقه ای هستند و تاکنون اقدامات مهمی در فرودگاه های فارس انجام شده که از جمله آنها می توان به ساخت ترمینال داخلی در فرودگاه لار، احداث ترمینال فرودگاه لامرد، ساخت ترمینال جدید فرودگاه جهرم و ساخت سالن پروازهای خارجی و داخلی فرودگاه شیراز اشاره کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه با توجه به زیرساخت های موجود استان فارس می تواند هاب خدمات پروازی و هوانوردی جنوب کشور شود، افزود: برای توسعه صنایع هوایی و وابسته مذاکراتی انجام شده که به توسعه اقتصادی و اجتماعی استان فارس خواهد انجامید.

فرودگاه یکی از زیرساخت های توسعه است

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: فرودگاه جهرم در مسیر توسعه و تکمیل قرار گرفته و احداث ترمینال، شروع این کار است.

محمدرضا رضایی ادامه داد: همچنین برای احداث ساختمان هواشناسی و برطرف شدن مشکلات فرودگاه نیز به همت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اقدام شده و برای توسعه باند و تکمیل زیرساخت های ناوبری نیز برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: جهرم مشکل کمبود مسافر هوایی وجود ندارد و تنها ۴۰ درصد مسافران می توانند پذیرش شوند، و لازم است ضمن امکان اختصاص هواپیماهای بزرگتر ناوگان هوایی و پروازهای فرودگاه جهرم بهبود یابد.

وی گفت فرودگاه جهرم دارای قابلیت برقراری پروازهای زیارتی از جمله به مقصد نجف اشرف و سایر پروازهای خارجی است.

پروازهای فرودگاه جهرم هم اکنون با دو پرواز در هر هفته در مسیر رفت و برگشت تهران-جهرم فعال است.

فرودگاه جهرم که به مدت ۱۰ سال غیرعملیاتی و متروکه شده بود، سال ۹۶ با صرف هزینه‌ای افزون بر ۲ میلیارد تومان دوباره آغاز به کار کرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری شیراز قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این طرح را هم مهندس مهابادی و دکتر باقریان انجام داده بود و شما فقط افتتاح فرمودید. لگویید خودتان چه گلی به سر کشور زدید؟