| کد خبر: 226632 |

◄ روایت رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی از نحوه خرید هواپیما در شرایط سخت تحریم‌ها

اخیرا کاپیتان تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی در گفتگویی که با رسانه ها داشته از ورود 8 فروند هواپیما به کشور (تولید سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی) خبر داده و گفته است که حدود دو برابر این تعداد نیز یعنی ۱۶ فروند تا پایان سال وارد کشور خواهد شد. البته زمان ورود به صورت قطعی نیست و پیش‌بینی می‌کنیم این هواپیماها در مورد مقرر وارد شوند.

تین نیوز

اخیرا کاپیتان تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی در گفتگویی که با رسانه ها داشته از ورود 8 فروند هواپیما به کشور (تولید سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی) خبر داده و گفته است که حدود دو برابر این تعداد نیز یعنی ۱۶ فروند تا پایان سال وارد کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، البته وی زمان دقیق ورود این هواپیماها را اعلام نکرده و گفته پیش‌بینی می‌کنیم این هواپیماها در مورد مقرر وارد شوند.

در راستای پیگیری جزئیات بیشتر این موضوع به سراغ یونس دقیق کیا رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی رفتیم اما وی از اعلام جزئیات بیشتر اجتناب میکند و میگوید: متاسفانه امکان اعلام اطلاعات بیشتر به دلیل تحریم ها وجود ندارد؛  هر چه اطلاعات بیشتری به بیرون درج پیدا کند، امکان اینکه شرکت و واسطه ها به لیست تحریم ها بروند نیز بیشتر می شود.

او با بیان اینکه تعدادی از این هواپیما جهت انبار قطعه و تعدادی هم پرواز خواهند داشت، عنوان کرد: متاسفانه امکان اعلام جزئیات بیشتری وجود  ندارد.

دقیق کیا در پاسخ به این سوال که آیا ورود این تعداد هواپیما نشان میدهد که ایرلاین ها در همین شرایط سخت تحریم ها امکان ورود هواپیما را دارند؟ گفت: همه ایرلاین ها این ریسک را نمی‌کنند؛ بنده خودم آخرین هواپیمایی که وارد کشور کردم نزدیک به دو سال و نیم به طول انجامید و در این مدت پولم بیرون ماند و هواپیما را ندیده خریده و پول آن را پرداخت کرده بودیم.

او می گوید: تصور نکنید که پروسه خرید این هواپیماها مربوط به چند ماه پیش میشود؛ برای خرید یک هواپیما به دلیل تحریم ها ناچاریم هواپیما را در چندین مرحله به کشورهای دیگر برده و رجیستر آن کشورها کنیم و با هزار سختی وارد کشور کنیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی از همکاران اطلاعات خرید هواپیما را منتشر میکنند و بعد مسیرهای موجود به روی سایر ایرلاین ها بسته می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.