| کد خبر: 226619 |

در حمل و نقل اتوبوس‌رانی شهر تهران

از ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی‌بوس رونمایی شد

به مناسبت دهه مبارک فجر مراسم رونمایی از ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی‌بوس در ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی شهر تهران روز شنبه ۱۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

تین نیوز

به مناسبت دهه مبارک فجر مراسم رونمایی از ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی‌بوس در ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی شهر تهران روز شنبه ۱۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در نامگذاری سالجاری به نام جهش تولید و لزوم تامین کمبود ناوگان اتوبوس درون شهری در کلان شهر تهران و اجرای هرچه بهتر فاصله گذاری اجتماعی با توجه به شیوع پاندمی کرونا، شهرداری تهران با همکاری وزارت کشور از محل انتشار اوراق مشارکت دولت در سال ۹۸ و منابع مالی داخلی شهرداری، اقدام به خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس با اعتباری بالغ بر ۴۸۰۰ میلیارد ریال از شرکت ایران خودرو دیزل نموده است که با توجه به قانون هوای پاک، همگی دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ و فیلتر جذب دوده بوده و ۲۰ دستگاه از اتوبوس‌های خریداری شده نیز گازسوز است.
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری افزود: در ۱۲ آبان‌ماه سال جاری، از ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ دستگاه مینی بوس رونمایی و تحویل ناوگان شده است و در روز شنبه ۱۸ بهمن ماه نیز از ۶۰دستگاه اتوبوس و ۵۰دستگاه مینی بوس با اعتبار ۲۳۸۰ میلیارد ریال، رونمایی تا به ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی شهر تهران اضافه شود و ۴۰دستگاه باقیمانده، شامل ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه مینی‌بوس هم تا اوایل اسفندماه سال جاری رونمایی و تا پایان سال، تمام ۲۵۰ دستگاه به شبکه حمل و نقل تهران افزوده می‌شود؛ که ۸۰۰میلیارد ریال باقیمانده مرتبط با این ۴۰ دستگاه بوده که از محل اوراق مشارکت تامین خواهد شد.
جمالی نژاد ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۵۰ دستگاه مینی بوس نوسازی شده و با توجه به ظرفیت اوراق مشارکت سال ۹۹ تامین مالی خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری فراهم شد. این در حالی است که ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز تاکنون بازسازی شده و تا پایان دولت نیز ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر بازسازی خواهد شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن برنامه نوسازی ۱۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده درون شهری توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات ارزان قیمت بانکی، از ۱۰۰ دستگاه تاکسی شامل ۵۰ دستگاه پژو ۴۰۵ و ۵۰دستگاه سمندEF۷ رونمائی خواهد شد.
جمالی نژاد افزود: این در حالی است که تاکنون حدود ۸۰۰۰ دستگاه تاکسی از ابتدای سال در کل کشور نوسازی شده و تا پایان سال نیز با نوسازی ۲۰۰۰ دستگاه دیگر، برنامه به طور کامل اجرائی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد نوسازی این مرحله در سه کلانشهر تهران، مشهد و اصفهان صورت می‌پذیرد، گفت: این اقدام در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا، تاثیرات بسزائی در این سه کلانشهر در پی خواهد داشت، همچنین  از سال ۱۳۹۵ تا کنون با راهبری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ۷۵ هزار دستگاه تاکسی از ۳۲۰ هزار دستگاه تاکسی فعال موجود در ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی شهری نوسازی شده است.
 
شایان ذکر است با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه عملیاتی این برنامه با کمترین تعداد مدعو در محل نمایشگاه دائمی شهرداری تهران در بوستان گفتگو و با حضور برخی از مسئولان و مدیران ارشد از جمله؛ استاندار و  شهردار تهران و مدیران سازمان برنامه و بودجه، خودروسازی‌های ذیربط، پلیس تهران، ستادملی مبارزه با کرونای تهران و سایر مدیران برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    نوسازی یا 405 غلط است!
    405 حتی گاز سوز ، حتی با موتور جدید قدیمی است و ابروی کشور را میبرد!
    یک پدربرزگ فرانسوی بیاد ایران ، فکر میکنه برگشته به جوانی اش!