| کد خبر: 226575 |

رییس‌جمهوری در جلسه هیات دولت:

ما نمی‌خواستیم رانت خودرو ایجاد کنیم

روحانی: اینکه ما ماشین لوکس را از مناطق آزاد وارد سرزمین اصلی بکنیم و سپس یک رانت بزرگ برای عده‌ای ایجاد کنیم را ما نمی‌خواستیم، ما نمی‌خواستیم بودجه رانتی درست کنیم.

تین نیوز

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما می‌خواستیم مردم آینده بهتری را مدنظر داشته باشند و می‌خواستیم جهش تولید را سال آینده ادامه بدهیم، ما نمی‌خواستیم در معادن کاری بکنیم که دیگر کسی برایش صرف نکند با مالیات‌های سنگین درب معدن را ببندد. ما نمی‌خواستیم کاری کنیم که محصولات در پتروشیمی و فولاد دچار مشکلاتی شوند تا بازار سرمایه به مشکل بخورد.

روحانی ادامه داد: ما نمی‌خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع مهم کشور ۵ برابر کنیم. این درآمد شد؟ قیمت سوخت را ۵ برابر کنیم که چه بشود؟ ما که بلد بودیم این کار را بکنیم اما نکردیم، ما می‌توانستیم قیمت خوراک را زیاد کنیم، این یعنی گران کردن و تورم، تورم که شاخ و دم ندارد. تصمیمات کمیسیون تلفیق را می‌گویم.

وی افزود: ما نگران بودیم و نگرانی من از این بیشتر بود و می‌ترسیدم و همان به سرم بود. می‌ترسیدم مصوبات کمیسیون تلفیق را که مدام صدا و سیما تبلیغ کند، بازار را خراب کند و اقتصاد را خراب کند و آخر هم آن مصوبه تصویب نشود. آخر هم همین شد. کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای را درست کرد که خود مجلس رد کرد. اگر مصوبه کمیسیون تلفیق به دولت هم می‌آمد، دولت هم آن را رد می‌کرد.

رئیس جمهور گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق ربطی به لایحه دولت ندارد، زمین تا آسمان فرق می‌کند، همه را به هم ریختند، هر چه ما نوشتیم را یک چیز دیگر نوشتند، ممکن است نظرشان بوده است و من کاری به آن ندارم. ولی آثار آن، آثار خطرناکی بود. ممکن بود تصویب شود و مجلس اصلاح کند.

روحانی گفت: اینکه ما ماشین لوکس را از مناطق آزاد وارد سرزمین اصلی بکنیم و سپس یک رانت بزرگ برای عده‌ای ایجاد کنیم را ما نمی‌خواستیم، ما نمی‌خواستیم بودجه رانتی درست کنیم. ما بلد بودیم ۱۷ هزار میلیارد تومان از مالیات خودروهای لوکس را بنویسیم، اما نمی‌خواستیم رانت به وجود بیاید. معیشت مردم برای ما خیلی مهم است البته ما در دولت معتقدیم ارز ۴,۲۰۰ تومان ممکن است به تدریج تغییر کند اما حساب شده نه این‌طوری. اصلاً شما می‌دانید نقل و انتقال ارز چقدر خرج دارد؟ شما می‌دانید حمل و نقل چقدر خرج دارد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.