| کد خبر: 226570 |

پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن با سود ۱۸ درصد به رانندگان

تفاهم‌نامه احداث مسکن برای رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری به امضا رسید. معاون مسکن و ساختمان از پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن با سود ۱۸ درصد به رانندگان واجد شرایط خبر داد.

تین نیوز

معاون مسکن و ساختمان از پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن با سود ۱۸ درصد به رانندگان واجد شرایط خبر داد.

تفاهم‌نامه احداث مسکن برای رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری به امضا رسید. محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان امروز ۱۴ بهمن در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن رانندگان برون‌شهری در گفت‌و گو با خبرنگاران، گفت: در همکاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش شد تا در جهت معیشت رانندگان و تامین مسکن برای این قشر برنامه‌ریزی شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۲۶ هزار راننده فاقد مسکن شناسایی و مقرر شد تا طی سه سال برای این تعداد برنامه‌ریزی تامین مسکن انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شعار سال، معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در شهرهای کوچک اراضی به شکل گروهی به رانندگان واگذار می‌شود تا خود آنها اقدام به ساخت کنند. در شهرهای بزرگ‌تر و شهرهای جدید نیز به شکل پروژه‌های انبوه‌سازی و پروژه‌های بزرگ مقیاس رانندگان واجد شرایط در پروژها عضو می‌شوند و با حمایت‌های مالی و تخصصی که انجام می‌شود تلاش خواهد شد تا این اقشار بتوانند صاحب مسکن شوند. محمود زاده تصریح کرد: تلاش و راهبرد وزارت راه و شهرسازی این است تا تمامی رانندگان واجدان شرایط بتوانند در این تفاهم‌نامه مشارکت داشته باشند و در مدت زمان مشخص صاحب‌خانه شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در شرایط فعلی، بانک مسکن تسهیلات را به رانندگان واجد شرایط می‌دهد و برنامه‌ریزی به این نحو است که سایر بانک‌ها نیز در این طرح مشارکت داشته باشند. هم اکنون تسهیلات با سود ۱۸ درصد و به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به رانندگان واجد شرایط پرداخت می‌شود. محمودزاده در خصوص وام ودیعه مسکن و پرداخت آن که تا پایان بهمن انجام خواهد شد، گفت: کسانی‌که در سال ۹۹ تمدید اجاره داشته باشند مشمول مصوبه دریافت وام ودیعه مسکن هستند. تاکنون ۸۲۱ هزار نفر که واجد شرایط بودند ثبت‌نام کردند و تنها ۳۲۳ هزار نفر مستندات خود را در سامانه تکمیل کردند و این تعداد نیز به بانک‌ها معرفی شدند. وی افزود: ۱۵ بانک و موسسه اعتباری در حوزه وام ودیعه مسکن مشارکت داشتند که کمتر از ۱۹۵ هزار نفر تاکنون تسهیلات را دریافت کردند.

وی در خصوص حدود ۵۰۰ هزار نفری که نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام نکردند، گفت: افرادی که نسبت به تکمیل اطلاعات در سامانه طرح اقدام ملی در صفحه ودیعه اجاره اقدام نکردند، امکان معرفی به نظام بانکی را نخواهند یافت. محمودزاده ضمن تاکید بر این مطلب که اگر تا پایان بهمن ماه این تسهیلات دریافت نشود بانک‌ها دیگر وام ودیعه مسکن پرداخت نخواهند کرد، توضیح داد: پیش از اصلاح مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، افراد مشمول دریافت وام ودیعه مسکن ۷۰۰ هزار نفر بودند اما با دو مصوبه‌ای که از ستاد کرونا گرفتیم به ۸۲۱ هزار نفر افزایش یافت. وی درباره این دو مصوبه گفت: نخست اینکه مشاوران املاک برای صدور کد رهگیری پول قابل ملاحظه‌ای طلب می‌کردند که با اتاق اصناف هماهنگ کردیم تا هزینه صدور کد رهگیری ۲۵۰ هزار تومان باشد همچنین با مساعدت ستاد ملی کرونا قرار شد کسانی که فرم ج قرمز دارند ولی در حال حاضر فاقد مسکن و مستأجر هستند هم مشمول دریافت وام ودیعه شوند که در نتیجه ۱۲۰ هزار نفر به آمار مشمولان این تسهیلات افزوده شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.