| کد خبر: 226551 |

کرونا تردد خودروها در استان اردبیل را ۲۸ درصد کاهش داد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: شیوع ویروس کرونا امسال باعث کاهش ۲۸ درصدی تردد خودروها در مبادی ورودی و خروجی این استان شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: شیوع ویروس کرونا امسال باعث کاهش ۲۸ درصدی تردد خودروها در مبادی ورودی و خروجی این استان شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، کلیم‌الله وثوقـی روز سه‌شنبه در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین‌شهر به اعمال محدویت‌ها با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماه سال جاری هشت میلیون و ۹۴۵ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تردد بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین تردد در راه‌های ارتباطی استان به ترتیب در محور ارتباطی اردبیل - آستارا و بالعکس، اردبیل - سه‌راهی سرعین و بالعکس، محور اردبیل - مغان محدوه سه‌راهی صحرا و اردبیل - خلخال به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: خودروهایی با پلاک‌های تهران، آذربایجان شرقی، گیلان، آذربایجان غربی و استان البرز به ترتیب بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی استان در این مدت را داشته‌اند.

وثوقی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۶ میلیون و ۲۲۴ هزار انواع تخلف رانندگی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی در راه‌های ارتباطی استان ثبت شده است.

او از فعال بودن ۱۳۵ سامانه هوشمند جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: وضعیت حمل و نقل کالا و مایحتاج عمومی مردم در استان کاملا عادی بوده و این مهم بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

وی هوشمندسازی جاده‌ای استان را از اولویت‌های اداره کل راهداری برشمرد و افزود: ۶۸ سامانه تردد شمار، ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین حین حرکت در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.