| کد خبر: 226550 |

۶ طرح خدماتی و فرهنگی دماوند بهره‌برداری شد

همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، ۶ طرح خدماتی و فرهنگی در شهرستان دماوند با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان با حضور مسئولان شهری و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تین نیوز

همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، ۶ طرح خدماتی و فرهنگی در شهرستان دماوند با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان با حضور مسئولان شهری و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابوالفضل حلیم زمهریر، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: امروز همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر پروژه بوستان شورا روستای لومان از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیون تومان در مساحت ۷۵۰ مترمربع و ۳۰۰ مترمربع دیوارکشی به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین به پروژه راه‌اندازی دوربین‌ پایش تصویر و پلاک‌خوان در این روستا اشاره کرد و افزود: در راستای تقویت بخش پایش تصویری، این پروژه با نصب ۶دوربین مداربسته، ۲دوربین پلاک خوان، با اعتباری بالغ بر ۱۳۰میلیون تومان راه‌اندازی شد.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند همچنین به افتتاح دو باب خانه هلال در روستای لومان و جابان اشاره کرد و بیان داشت: خانه هلال در روستای لومان به مساحت ۵۰ متر مربع و خانه هلال در روستای جابان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان در مساحت ۴۰متر مربع و زمینه اشتغال ۴نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مقام مسئول همچنین از بهره برداری پروژه روکش آسفالت خیابان اصلی در روستای اهران از توابع بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان در مساحت ۵ هزارمتر مربع به بهره‌برداری رسید.

زمهریر گفت: از دیگر طرح های بهره‌برداری شده امروز کتابخانه کانون فرهنگی شهید قاسم سلیمانی مسجد الرضا(ع) شهر دماوند در منطقه گیلاوند بود که با حضور مسئولان منطقه بهره برداری شد.

 

کتابخانه‌های مساجد شهرستان دماوند باید توسعه یابند

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در آیین افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی مسجدالرضا(ع) شهر دماوند نیز گفت: باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه قدم‌های بلندتری در شهرستان برداشته و حضور در کتابخانه‌ها غنیمت شمرده شود.

وی ادامه داد: نیاز است بخش تخصصی کتابخانه تجهیز شود و همچنین بخشی از کتابخانه مختص کتاب‌های آمادگی برگزاری کنکور و بخش دیگر درباره موضوعات مورد علاقه نمازگزاران مسجد و اقشار مختلف باشد.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: باید به وسیله کتابخانه‌ها ارتباط بین مساجد ایجاد و تعامل علمی و فرهنگی فراهم شود که در این راستا نقش خیرین فرهنگی و علمی و افرادیکه می‌توانند در رابطه با تامین کتاب‌ها و مخارج اقدام و پشتیبانی کنند، بی بدیل است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی افزود: وقف کتاب یکی دیگر از راه‌های کمک به کتابخانه‌ها می‌باشد که از گذشته رایج بوده است.

 این کانون فرهنگی با ۱۵۰ مترمربع فضا و ۵هزار جلد کتاب از سوی هیات امنا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز و راه اندازی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.