| کد خبر: 226534 |

چرا تسهیلات کرونایی ریلی‌ها پرداخت نمی‌شود؟

با وجود پرداخت شدن تسهیلات کرونایی به همه بخش‌های اقتصادی از جمله حوزه حمل‌ونقل، این سوال مطرح می‌شود که چرا این تسهیلات با وجود پیگیری‌ها و تاکیدات مکرر مسئولان وزارت راه و شهرسازی، به بخش ریلی پرداخت نشده و با مقصران این تاخیر برخورد نمی‌شود؟

تین نیوز

با وجود پرداخت شدن تسهیلات کرونایی به همه بخش‌های اقتصادی از جمله حوزه حمل‌ونقل، این سوال مطرح می‌شود که چرا این تسهیلات با وجود پیگیری‌ها و تاکیدات مکرر مسئولان وزارت راه و شهرسازی، به بخش ریلی پرداخت نشده و با مقصران این تاخیر برخورد نمی‌شود؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، صنعت حمل و نقل ریلی یکی از بخش‌های اصلی حمل و نقل در جابجایی مسافر و بار در کشور به شمار می رود که مانند دیگر بخش‌های اقتصادی به ویژه در حوزه حمل و نقل آسیب جدی از شیوع ویروس کرونا را متحمل شد اما با وجود اینکه بر اساس اعلام مسئولان بخش‌های مختلف هوایی و جاده‌ای تسهیلات بانکی برای جبران این خسارات به آن‌ها و فعالان آسیب دیده‌شان پرداخت شده، چرا تسهیلات کرونایی به بخش‌ ریلی پس از گذشت حدود یکسال از شیوع این ویروس هنوز پرداخت نشده است.

البته از همان ابتدا مسئولان راه آهن و بخش خصوصی فعال در این صنعت از سخت‌گیری‌های بانک عامل برای ارائه این تسهیلات خبر می دادند و پیچ و خم‌های فراوان بانکی را عامل این تاخیر اعلام می کردند اما در ماه‌های گذشته مدیرعامل شرکت راه‌آهن و وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در پرداخت این تسهیلات تاکید داشته و اعلام کردند که پیگیری برای حل این مشکل و پرداخت این تسهیلات ادامه دارد و امیدوارند هر چه سریعتر این اتفاق بیافتد.

این در حالی است که هنوز بخش اعظمی از تسهیلات کرونایی 940 میلیارد تومانی بخش ریلی پرداخت نشده است و محمد رجبی - مدیرعامل شرکت رجا و رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران – انتقادات شدیدی در این باره مطرح کرد. وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های فراوان در ۱۰ ماه گذشته هنوز تسهیلات کرونایی بخش ریلی را پرداخت نکرده‌اند و از پیگیری‌های مکرر خسته شده‌ایم. در حالی که هرچه به ما گفتند را انجام داده‌ایم به دلیل بی‌کفایتی برخی مدیران بانکی تاکنون وام کرونایی را نگرفته‌ایم و از دادستان می‌خواهیم به این مساله ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به این‌که شرکت رجا ۶۰ درصد صنعت ریلی کشور را به دوش می‌کشد، ادامه داد: هر مدرک و سندی را که از ما خواستند برایشان آماده کردیم برای ۳۰۰ میلیارد تومان سهم تسهیلات شرکت رجا از ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به بخش ریلی ۸۰۰ میلیارد تومان تضامین خواسته‌اند که معادل آن واگن به بانک عامل معرفی کردیم و از کارشناسی این واگن‌ها دوماه گذشته است.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران تصریح کرد: پرداخت نشدن تسهیلات کرونایی از سوی بانک ملت به بخش ریلی در حالی است که تسهیلات دیگر بخش‌های هوایی و جاده‌ای به راحتی پرداخت شده و برخی از شرکت‌های ریلی که موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند آنقدر تحت فشار قرار گرفته شده است که برخی یک کارخانه و برخی دیگر همه اعضای هیات مدیره‌شان به صورت شخصی امضاء کردند و توانستند این وام را بگیرند. البته ما نیز همین کار را انجام دادیم و حتی مدیرعامل بانک اعلام کرد که در سه قسط ۲۰ میلیارد تومانی، ۲۰۰ میلیارد تومانی و ۸۰ میلیارد تومانی این تسهیلات را به رجا پرداخت می‌کند اما ۴۵ روز دیگر از این وعده گذشته و هنوز اتفاقی نیفتاده است.

حال این سوال مطرح می‌شود که با وجود مصوبات ستاد ملی کرونا و تاکیدهای مکرر صورت گرفته مسئولان چرا این تسهیلات پرداخت نمی‌شود و مشکل و گره این مسئله کجاست؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.