| کد خبر: 226532 |

وام ودیعه مسکن تا پایان بهمن پرداخت می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پایان بهمن‌ماه زمان نهایی دریافت وام ودیعه مسکن است.

تین نیوز

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پایان بهمن‌ماه زمان نهایی دریافت وام ودیعه مسکن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «محمود محمودزاده» امروز (سه‌شنبه) در پایان مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت مسکن ملی برای رانندگان، در جمع خبرنگاران درباره وام ودیعه مسکن گفت: افرادی که قرارداد اجاره مسکن خود را در سال ۹۹ تمدید کرده‌اند مشمول این تسهیلات می‌شوند.

وی افزود: اکنون ۸۲۱ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند که ۳۲۳ هزار نفر مدارک خود را در سامانه طرح اقدام ملی بارگذاری کرده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان‌داشت: تاکنون ۱۹۵ هزار نفر توانسته‌اند وام ودیعه مسکن بگیرند و پرونده نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در حال بررسی در بانک‌های عامل است.

به گفته محمودزاده، ۵۰۰ هزار نفر نیز نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه مسکن ملی اقدام نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر تا پایان بهمن‌ماه این تسهیلات دریافت نشود، بانک‌ها دیگر وام ودیعه مسکن پرداخت نخواهند کرد.

این مقام مسوول یادآور شد: پیش از اصلاح مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، افراد مشمول دریافت وام ودیعه مسکن ۷۰۰ هزار نفر بودند اما با ۲ مصوبه‌ای که از ستاد کرونا گرفتیم به ۸۲۱ هزار نفر افزایش یافت.

وی درباره این دو مصوبه گفت: نخست اینکه مشاوران املاک برای صدور کد رهگیری پول قابل ملاحظه‌ای طلب می‌کردند که با اتاق اصناف هماهنگ کردیم تا هزینه صدور کد رهگیری ۲۵۰ هزار تومان باشد.

محمودزاده ادامه‌داد: همچنین با مساعدت ستاد ملی کرونا مقرر شد کسانی که فرم «ج»  آنان قرمز بوده اما فاقد مسکن و مستاجر هستند هم مشمول دریافت وام ودیعه شوند که در نتیجه ۱۲۰ هزار نفر به آمار مشمولان این تسهیلات افزوده شد.

وی همچنین به ارائه توضیحاتی درباره تفاهم‌نامه  امروز پرداخت و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۲۶ هزار راننده در مدت سه سال خانه دار خواهند شد، تسهیلات اعطایی به این پروژه‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و با نرخ سود ۱۸ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا این تسهیلات با نرخ سود یارانه‌ای به رانندگان پرداخت شود، همچنین افزایش سقف تسهیلات اعطایی به این پروژه‌ها به ۱۵۰ میلیون تومان در حال طی شدن مراحل نهایی است.

به گزارش ایرنا، بر اساس این تفاهم‌نامه که بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منعقد شد ۲۲۶ هزار راننده اتوبوس، کامیون و ترانزینی تا سه سال آینده صاحبخانه می‌شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.