| کد خبر: 226519 |

شهردار تهران مطرح کرد:

◄ عزم شهرداری برای توسعه فضای سبز تهران؛ هر محله یک بوستان

هم‌اکنون سرانه فضای سبز شهر تهران به‌طور متوسط ۱۶/۳۳ متر به ازای هر نفر می‌باشد که از میزان تعیین‌شده در قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ هیئت دولت که میزان سرانه را برای شهرهای کشور ۱۵ مترمربع تعیین کرده، بالاتر است.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: تا پایان سال 1400 حداقل یک بوستان در هر محله تهران ایجاد می شود.

به گزارش تین نیوز، پیروز حناچی این مطلب را اوایل آذر ماه امسال در پاسخ به تذکر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران مبنی بر «توجه به رفع مشکلات فضای سبز و بوستان‌های محلی در ۷۵ محله شهر تهران عنوان کرد.

وی افزود: توسعه فضای سبز از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری و شورای شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری است و با تلاش‌های صورت گرفته، هم‌اکنون سرانه فضای سبز شهر تهران به‌طور متوسط ۱۶/۳۳ متر به ازای هر نفر می‌باشد که از میزان تعیین‌شده در قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ هیئت دولت که میزان سرانه را برای شهرهای کشور ۱۵ مترمربع تعیین کرده،  بالاتر است.

وی تاکید کرد: اگرچه متأسفانه در تعدادی از مناطق به دلیل بافت فشرده مسکونی، امکان احداث بوستان میسر نیست و راهکار اساسی آن تجمیع پلاک‌ها در بافت مسکونی و ایجاد سرانه‌های خدماتی ازجمله فضای سبز است که نیازمند یک عزم ملی می باشد.

شهردار تهران ادامه داد: در راستای تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» سعی شده است تا حداقل یک بوستان در هر یک از محلات شهر تهران احداث می‌شود. در این رابطه با اقدامات انجام‌شده در حال حاضر تعداد محلات فاقد بوستان در شهر تهران از ۱۷ محله در سال ۱۳۹۶ به ۱۰ محله (پیوست‌های یک و دو) از مجموع ۳۵۳ محله شهر رسیده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۰ کلیه محلات شهر تهران حداقل دارای یک بوستان باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.