| کد خبر: 226498 |

پارک سوار عاشق آباد افتتاح شد

در برنامه این هفته «هر یکشنبه، یک افتتاح» آیین بهره ‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ های عمرانی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۱۲ شهرداری به ارزش یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال انجام شد.

تین نیوز

در برنامه این هفته «هر یکشنبه، یک افتتاح» آیین بهره ‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ های عمرانی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۱۲ شهرداری به ارزش یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۱۲ شهرداری افتتاح و کلنگ تعدادی از آنها به زمین زده شد.

پارک سوار عاشق آباد با مبلغ اجرایی ۵۸ میلیارد ریال و مبلغ تملک ۴۵۰ میلیارد ریال به مساحت ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع از جمله پروژه‌هایی بود که امروز افتتاح شد.

احداث خیابان آرمان به طول ۶۰۰ و عرض ۳۰ متر نیز که برای اجرای آن ۳۵ میلیارد ریال و برای تملک آن ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شده، از دیگر پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

همچنین مرکز توانمندسازی بانو امامی با مبلغ اجرای ۳۶ میلیارد ریال و مبلغ تملک ۲۱ میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۳۲۵ مترمربع با یک هزار و ۱۵۰ مترمربع زیربنا در این منطقه احداث شده است.

از دیگر پروژه‌های منطقه ۱۲ خیابان‌سازی محور اتصالی محلات عاشق‌آباد و شهرک مهدیه به شهرک امیرکبیر به طول یک هزار و ۱۰۰ متر با مبلغ اجرای ۱۵ میلیارد ریال، خیابان‌سازی خیابان فیروزه و ساماندهی خیابان معرفت با مبلغ اجرایی ۱۵ میلیارد ریال، پل عابر پیاده خیابان کاوه با مبلغ اجرا ۱۷ میلیارد ریال و ۵۶ متر طول دهانه، خیابان سازی محور اتصالی شهرک مهدیه به خیابان مینو و کندرو خیابان امام خمینی حد فاصل خیابان ۱۲ بهمن تا خیابان زرین با مبلغ اجرای هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و مبلغ تملک ۷۲ میلیارد ریال است.

امروز همچنین با حضور شهردار اصفهان کلنگ‌زنی پروژه‌های خیابان ۱۲ بهمن به طول ۵۵۰ و عرض ۲۴ متر با مبلغ اجرا ۱۷ میلیارد ریال و مبلغ آزادسازی ۶۶ میلیارد ریال، خیابان‌سازی خیابان کار و کارگر و قائم مقام با مبلغ ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پارک سه هزار مترمربعی حکمت با مبلغ اجرای شش میلیارد ریال و مبلغ تملک ۱۵۰ میلیارد ریال انجام شد.

عملیات اجرایی کلکتور و خط انتقال پساب تصفیه شده از شهرک قدس تا خیابان مفتح با مبلغ اجرای ۴۵ میلیارد ریال به طول سه هزار متر خط لوله و ایستگاه پمپاژ همچنین کلکتور و منبع آب نگین با مبلغ اجرای ۴۰ میلیارد ریال و مبلغ تملک پنج میلیارد ریال نیز آغاز شد.

*اجرای 7  پروژه با هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان

شهردار اصفهان در برنامه این هفته " هر یکشنبه، یک افتتاح" ضمن گرامیداشت دهه فجر و میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: طی یکی دو سال گذشته با همت و تلاش مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان اقدامات بسیار خوبی برای این منطقه انجام گرفته است. وقتی به مردم قول می دهیم که تا سه ماه آینده خیابان آرمان احداث می شود و امروز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و خواسته مردم در خصوص این خیابان تحویل مردم می شود به معنای این است که رضایت مردم حاصل شده و کاری در راستای خدمت به شهروندان صورت گرفته است.

قدرت اله نوروزی با بیان اینکه امروز در 12 بهمن و در منطقه 12، 12 پروژه کلنگ زنی و افتتاح شد، تصریح کرد: عدد 12 امروز پر از خیر و برکت برای مردم این منطقه است، امروز 7 پروژه افتتاح و 5 پروژه نیز کلنگ زنی شد، 5 پروژه ای که امروز کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد تا پایان سال 99 به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: یکی از پروژه هایی که امروز افتتاح شد پارک سوار عاشق آباد است، این پایانه در ابتدای خط مترو (ایستگاه قدس) قرار دارد که در پایان خط یک مترو (ایستگاه صفه) نیز پارک سوار دیگری با نام صفه احداث شده است. احداث پارک سوارها حرکت زیبایی است که طی دو سال گذشته رقم خورده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پارک سوار عاشق آباد سال گذشته کلنگ زنی شد، افزود: کلنگ پارک سوار صفه نیز سال 98  به زمین زده شد و امروز هر دوی این پایانه ها فضایی را برای شهروندان ایجاد کرده تا هر فردی که قصد دارد ماشین خود را در این پایانه ها پارک کند این کار را انجام و با استفاده از مترو در آن سوی شهر کارهای خود را انجام دهد.

وی اضافه کرد: ما در اصفهان می خواهیم همه دروازه های ورودی شهر اینگونه شود، اگر پایانه اندیشه ساخته شده و اگر قرار است در دارک و یا در کنار پایانه کاوه، پارک سواری ساخته شود برای این است که ترددها در شهر کمتر شده و استفاده بهینه از مترو صورت بگیرد. در پارک سوار عاشق آباد هم افراد می توانند خودروی خود را در این محل پارک و سپس از مترو استفاده کنند، علاوه بر این پارک سوار عاشق آباد محل تبادل خط های اتوبوس بوده و امکانات دیگری نیز در آن فراهم شده که جا دارد بابت این زحمات به همه مدیران و دست اندرکاران خسته نباشید بگویم.

نوروزی، انجام این اقدامات را ناشی از یک هم افزایی و اشتراک مساعی میان مدیران شهری با زیرمجموعه خود و مردم ذکر کرد و گفت: برای هر اقدامی اگر همکاری، تعاون و همدلی صورت گرفت اتفاقات بزرگی برای شهر اصفهان مانند برنامه های "هر یکشنبه یک افتتاح" رقم می خورد و دستاوردهای بزرگی تقدیم مردم اصفهان می شود.

وی تاکید کرد: 7 پروژه امروز با هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان در این منطقه به بهره برداری رسید و برای 5 پروژه دیگر نیز که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد حدود 40 میلیارد تومان دیگر تا پایان سال در این منطقه هزینه می شود. انجام این اقدامات می تواند تا حدودی فاصله میان محله های کمتر برخوردار را با محلات برخوردار کمتر کند، اینها توفیق بزرگی است که نصیب مردم این شهر می شود.

 

*اوج گرفتن اقدامات مدیریت شهری با وجود مشکلات

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در آیین بهره برداری از پارک سوار عاشق آباد و دیگر پروژه های منطقه دوازده، اظهار کرد: اگر قصد داریم آرمان های انقلاب و ایام دهه فجر را گرامی بداریم یکی از مسیرهای گرامیداشت این ایام زمینه سازی برای تسهیل زندگی مردم است، مردم از ما انتظار دارند به معیشت، امور زندگی، زیست، شغل و ... آنها توجه داشته باشیم، مردم عزیز ما بارها و بارها ثابت کرده اند در همه عرصه ها حضور ایثارگرانه داشته اند و  وفاداری مردم چشمگیر و قابل توجه بوده است و این ما خدمتگزاران مردم هستیم که باید بیش از گذشته نسبت به مردم اعلام وفاداری داشته باشیم.

علیرضا نصر با بیان اینکه شهرداری در حال طی کردن روزهای اوج خود با وجود همه مشکلات بوده و پا در رکاب، قطار توسعه و پیشرفت شهر را پیش می برد، ادامه داد: بودجه 8 هزار و  650 میلیارد تومانی شهرداری، امروز به شورای شهر ارایه شد، شورای شهر نیز باید به این بودجه ورود کند و امیدواریم تا پایان بهمن ماه یا اوایل اسفندماه این بودجه مصوب شود تا اسب فعالیت ها زین شده و ما بتوانیم پس از عید اتفاقات دیگری را در این شهر رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری اتفاقات خوبی در شهر رقم خورد، با بودجه ای که امروز تقدیم شورا شد چیزی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان در این دوره مدیریت شهری از مردم دریافت و برای مردم هزینه شده و خواهد شد. یعنی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان اتفاق عمرانی در کنار سایر اتفاقات دیگر مانند فضا سازی برای بخش خصوصی برای شهر رقم خورده است.

*شهرهای همجوار حلقه حفاظتی نسبت به تکمیل این حلقه مساعدت کنند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه این آیین با بیان اینکه انجام برنامه های افتتاحیه و کلنگ زنی را در روز 12 بهمن و در منطقه 12 به فال نیک می گیریم، اظهار کرد: اگر قصد داشته باشیم از حمل و نقل عمومی به خوبی استفاده کنیم لازم است در اطراف ایستگاه های مترو پارک سوارهایی داشته باشیم تا هم اتوبوس های شرکت واحد از جای مناسبی برخودار باشند و هم مردم بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

اصغر برشان تصریح کرد: اگر بتوان مانند پارک سوار عاشق آباد که در کنار ایستگاه مترو قرار دارد پارک سوارهای دیگری در کنار میادین بزرگ مانند میدان آزادی، میدان جمهوری اسلامی  و ... به ویژه در کنار ایستگاه های مترو ایجاد کرد در جهت استفاده بهینه حلقه حمل و نقل عمومی امکانات خوبی برای شهر فراهم می شود.

وی ادامه داد: بالغ بر نیمی از بودجه کل شهر صرف مباحث عمرانی و ترافیکی شهر می شود و امروز چیزی که مردم آنرا مشاهده نمی کنند این است که خط دو مترو در زیر شهر با هزینه بسیار سنگین در حال انجام است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارهای اساسی در این دوره مدیریت شهری انجام گرفته است که به طور نمونه می توان به حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان به طول 76 کیلومتر اشاره کرد که کار بسیار اساسی و زیربنایی است و به سرعت در حال انجام است.

وی تاکید کرد: از شهرهای همجوار شهر اصفهان که حلقه ترافیکی شهر از آن شهرها نیز می گذرد درخواست دارم تا نسبت به تکمیل این حلقه حفاظتی جدیت و مساعدت به خرج دهند تا در کنترل ترافیک و آلودگی اقدامات خوبی انجام شده باشد.

*شرایط عمرانی امسال شهر  بهتر از سال گذشته است

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این برنامه ها، اظهار کرد: امروز در ادامه برنامه های "هر یکشنبه یک افتتاح" در منطقه 12 شهرداری حضور پیدا کردیم، با وجود محرومیت هایی که منطقه 12 دارد کارهای خوبی در این منطقه صورت گفته است به نحوی که امروز 12 پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد.

ایرج مظفر تصریح کرد: مهمترین پروژه ای که امروز به بهره برداری می رسد پارک سوار عاشق آباد در ابتدای خط یک ایستگاه مترو (قدس) با هزینه اجرایی 5 میلیارد و 800 میلیون تومان است، علاوه بر این پروژه 4 خیابان دیگر نیز امروز به بهره برداری می رسد، همچنین بهره برداری از یک پارک نیز در منطقه 12 امروز  انجام می شود، با وجود مشکلات زیاد در مسیر آزادسازی ها و مباحث مالی، این پروژه ها با کیفیت خوب و در موعد مقرر به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: سال گذشته با نام انقلاب عمرانی شهر پروژه های بسیار زیادی انجام شد با این وجود امسال از سال گذشته نیز اقدمات بسیار بیشتر و بهتری صورت گرفته و جذب بودجه های عمرانی بیش از سال گذشته صورت گرفته است.

* 1200 میلیارد تومان پروژه فعال در شهر اصفهان وجود دارد

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان هزینه پروژه های اجرایی منطقه 12 را 18 و نیم میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: هزینه پروژه هایی که امروز کلنگ زنی می شود نیز حدود 12 میلیارد و 100 میلیون تومان است، یکی از اولین ساختمان هایی که برای بار نخست در اصفهان احداث شده است نیز مرکز توانمندسازی بانوان است که از جمله پروژه های خوب منطقه 12 محسب می شود.  

وی تاکید کرد: پروژه های مختلف دیگری مانند ورزشگاه، پیاده روسازی، پارک سازی همچنین پروژه های شاخص دیگر مانند تقاطع آفتاب و ... در دستور کار است که در  ایام دهه فجر و یا تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مظفر با بیان اینکه امسال سال بسیار خوبی برای پروژه های عمرانی شهرداری با وجود تمام مشکلات بوده است، گفت: شهرداری از فرصت ها استفاده کرده به نحوی که در مباحث مربوط به قطار شهری بالاترین رقم و حجم پروژه وجود دارد، همچنین حدود 305 میلیارد تومان قرارداد با تعداد 25 قرارداد در مرکز همایش های بین المللی در حال کار است، حدود 16 قرارداد با مبلغ 264 میلیارد تومان نیز در حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان بسته شده است.

وی افزود: تا یکی دوماه آینده یکی دیگر از پروژه های حلقه حفاظتی آغاز می شود که کیلومتر دو تا چهار را شامل می شود و امیدواریم بتوانیم 9 کیلومتری که قول آن داده شده است را تا سال آینده به اتمام برسانیم.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: حدود 1200 میلیارد تومان در حال حاضر پروژه فعال در شهر اصفهان وجود دارد که شامل پروژه های بسیار زیاد بزرگ و کوچک می شود.

*اجرای پروژه ‌های عمرانی در ۹ محله منطقه ۱۲

مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: این سومین دوره افتتاحیه پروژه های منطقه 12 است که 7 پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی 5 پروژه نیز آغاز شد. امیدواریم با اجرای این طرح ها توانسته باشیم خدمات کوچکی را به شهروندان منطقه 12 کرده باشیم.

علی باقری تصریح کرد: پروژه های امروز شامل پروژه های عمرانی، خدماتی و  فرهنگی است که در 9 محله از 11 محله منطقه 12 انجام گرفته است، در دوره قبل نیز که پروژه هایی در منطقه مورد بهره برداری یا کلنگ زنی قرار گرفت تمام 11 محله منطقه 12 در جهت توسعه حرکت داده شد و راهبرد و استراتژی مدنظر مدیران شهری که همان توزیع عادلانه امکانات و خدمات است در این منطقه به خوبی اجرا شد. 

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه ها بسیاری از محلات کمتر برخوردار منطقه 12 از فقر امکانات و خدمات فاصله گرفته و  به سمت تبدیل شدن به سایر مناطق خوب شهرداری حرکت می کند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.