| کد خبر: 226491 |

شارباغ تهران قلمروی عمومی می‌شود

شهردار تهران توضیحاتی درباره راه اندازی شارباغ در پایتخت به عنوان یک قلمروی عمومی ارائه داد.

تین نیوز

شهردار تهران توضیحاتی درباره راه اندازی شارباغ در پایتخت به عنوان یک قلمروی عمومی ارائه داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت مهرگان و حسینیه ثارالله که قرار است با عقب نشینی اصلاح معبر کنار گذر پل برادران شهید حسنی(قلعه مرغی) جنب پل ساخته شود درباره منطقه ابوذر اظهارداشت: این منطقه جزو مناطقی است که در دهه های ۳۰ و ۴۰ ساخته شده است و مشکلات زیادی دارد. از جمله این مسائل دو خط آهن عبوری از این منطقه یعنی محورهای های تهران- اهواز و تهران، تبریز است. در محور تهران تبریز پروژه چهار باغ اجرا می شود که با توجه به زیر زمین رفتن این خط روی سطح آن تبدیل به قلمروی عمومی می شود.

وی گفت: یکی دیگر از کارهایی که در این منطقه انجام شده است پروژه های جمع آوری آب های سطحی است که مشکلات زیادی در این منطقه ایجاد می کرد و با توجه به تلاش های همکاران من در سال های قبل میزان آب گرفتگی معابر در روزهای بارانی در شهر در این نقطه از شهر کمتر شده است.

شهردا تهران گفت: یکی دیگر از مشکلات این منطقه این است که در قسمت هایی معابر ناامنی دارند و می توان با تبدیل آنها به محیط های زنده مانع ناامنی در آن شد که در حال انجام است.

شهردار تهران با بیان این که از سال گذشته ردیف‌های جداگانه‌ای برای اجرای پروژه های محلی داشتیم، افزود: در بودجه امسال هم جدی تر از گذشته بودجه هایی برای اجرای پروژه های محلی در نظر گرفته ایم که در بالا بردن سطح رفاه محلی و شرایط مناسب تر برای زندگی مردم تاثیر زیادی دارد البته در این زمینه با توجه به این که مطالعات بهتری در بافت‌های فرسوده داشته‌ایم این پروژه‌ها در این بافت ها بیشتر اجرا می‌شوند.

حناچی درباره عنوان شارباغ برای پروژه قطار تهران تبریز گفت: شارباغ یا به قول برخی همکارانمان شهرباغ همه یک ریشه مشترک دارند؛ درباره اسم آن می‌توان تصمیم‌های دیگری گرفت اما فعلاً باید به این توجه کنیم که در حال ساخت یک قلمرو عمومی در نقطه ای هستیم که فضای متروک و ناامن شده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.