| کد خبر: 226426 |

کاهش قیمت مسکن با اقدامات مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، به تاثیر طرح‌های حمایتی مجلس در حوزه مسکن بر کاهش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: قوانین مجلس در حوزه مسکن با ایجاد پالسی به بازار برای ایجاد منابع مالیاتی جدید، موجب کاهش قیمت مسکن شد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، به تاثیر طرح‌های حمایتی مجلس در حوزه مسکن بر کاهش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: قوانین مجلس در حوزه مسکن با ایجاد پالسی به بازار برای ایجاد منابع مالیاتی جدید، موجب کاهش قیمت مسکن شد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا پاک فطرت؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به روند نزولی قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: قیمت مسکن از مولفه‌های متعددی تاثرپذیر است؛ اگر هر بخشی از بازار سرمایه را غیر واقعی و بدون الزامات صحیح و منطقی، دست کاری کنیم بخشی از سرمایه به بازار دیگری منتقل می‌شود بر همین اساس نیز قیمت مسکن با توجه به شرایطی که اتفاق افتاده طی یک سال و نیم گذشته رشد قابل توجهی از حیث اجاره و فروش داشته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت مسکن به دلیل چند وجهی بودن اثرات مختلفی از تصمیم‌گیری‌های بخش دولتی و مواضع بخشی خصوصی می‌گیرد، اظهار کرد: پیگیری‌های مجلس برای ایجاد منابع درآمدی و مالیاتی جدید در بازار مسکن، سیگنال‌های متعددی به حوزه مسکن داد که احتمالاً این بازار بیش از گذشته مورد پایش قرار خواهد گرفت.

پاک فطرت ادامه داد: با تصویب قانون مالیات برخانه‌های خالی سیگنالی به بازار مسکن ارسال شد که به واسطه آن بازار تاثیر قرار گرفته و قیمت‌ها کاهشی شدند. از طرفی  دولت هم در بودجه 1400 بخشی از منابع درآمدی خود را از محل مالیات بر خانه‌های خالی دیده است که همین موضوع نیز موجب تداوم روند نزولی مسکن شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیرپذیری بازار مسکن از تنظیم قوانین مربوطه ادامه داد: در چند روز اخیر توقف روند کاهشی مسکن را شاهد بویم که آن نیز نشان دهنده طرح‌های مبتنی بر مالیاتی بوده که در مجلس مورد پیگیری قرار گرفته است مانند مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه های لوکس؛ این قوانین نیز  پالس دیگری به بازار مسکن میدهد که درآمد‌ها نیاز به کنترل دارد، از این رو بر افت و خیز بازار مسکن بی تاثیر نبوده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز در دستور کار مجلس قرار داشته و پس از بررسی لایحه بودجه1400 در صحن علنی مطرح می‌شود. این طرح نیز شامل مولفه های مختلفی است که می‌تواند در تنظیم بازار مسکن نقش آفرین باشد. در طرح جهش تولید و تامین مسکن به بحث تامین زمین ارزان و منابع مالی مناسب برای ساخت خانه اشاره شده که پس از چکش کاری در صحن علنی، تاثیر بسیاری در کاهش قیمت مسکن خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به وجود رکود در بازار بورس، سکه و مسکن اشاره و تصریح کرد: امیدواریم بازار مسکن که بخش زیادی از مسائل جامعه را درگیر کرده با وجود قوانین مجلس و برنامه‌های دولت رونق پیدا کند و با کنترل بازار شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم. معتقدم بهبود وضعیت بازار مسکن موجب رونق بسیاری کسب و کار ها نیز می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.