| کد خبر: 226415 |

ورود ایرباس ۳۱۹ به فرودگاه شهدای یاسوج میسر شد

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: مقارن با آغاز دهه فجر انقلاب و ورود تاریخی امام خمینی (ره) ورود نخستین ایرباس ۳۱۹ به فرودگاه شهدای یاسوج برای رفاه حال مردم استان میسر شد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: مقارن با آغاز دهه فجر انقلاب و ورود تاریخی امام خمینی (ره) ورود نخستین ایرباس ۳۱۹ به فرودگاه شهدای یاسوج برای رفاه حال مردم استان میسر شد.

به گزارش تین نیوز، عنایت انصاری فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته به ویژه از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سفر هفته اخیر به تهران، فرودگاه یاسوج روز سه شنبه هفته جاری شاهد فرود ایرباس ۳۱۹ شرکت هواپیمایی معراج خواهد بود.

وی افزود: ظرفیت تعداد مسافر این هواپیما ۱۶۰ نفر است در حالی که پیش از آن هواپیماهای رفت و برگشت در این فرودگاه تا ۶۰ نفر ظرفیت داشتند.

مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: هواپیمای ایرباس ۳۱۹ جزو هواپیماهای پهن پیکر و با توان بالاست که با افزوده شدن پروازهای آن تعداد پروازها در هفته در یاسوج به ۵ مورد می رسد.

انصاری فرد ابراز داشت: ۲ روز در هفته برنامه پروازی خالی است که با رایزنی با شرکت های ایران ایر، ماهان و کارون این ۲ روز نیز برنامه پرواز خواهد داشت.

وی بیان کرد: روزانه حدود ۳۰۰ نفر از این استان برای رفتن به تهران به فرودگاه شیراز مراجعه می کنند که این امر با توجه به وجود فرودگاه یاسوج با مدرن ترین تجهیزات ناخوشایند است.

مدیر فرودگاه یاسوج تاکید کرد: استمرار و افزایش پرواز ها مشروط به استقبال شهروندان، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی خواهد بود که می طلبد اطلاع رسانی دقیق به مردم استان صورت گیرد تا از این پروازها بهره ببرند.

انصاری فرد عنوان کرد: در جهت استاندارد سازی فرودگاه گچساران و افزایش پروازهای آن نیز گام های خوبی برداشته شده است که به زودی به مردم استان اطلاع رسانی خواهد داشت.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.

در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.

ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.

pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

هم اکنون در روزهای شنبه،دوشنبه و پنجشنبه پرواز هواپیما در فرودگاه شهید امیدبخش شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به مقصد تهران صورت می گیرد.

فرودگاه گچساران پیش از پیروزی انقلاب با هدف تسهیل امور شرکت نفت احداث شد و تا سال ۱۳۹۲ تنها یک پرواز هفتگی داشت.

 طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعالیت دولت دهم افزایش یافت.

بر اساس توافق نامه ۲ وزارت خانه راه و شهرسازی و وزارت نفت، ۸ فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شده است.

 واگذاری مالکیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج با پیگیری های مدیریت این فرودگاه و حمایت های مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

فرودگاه گچساران می تواند به فرصتی برای بهره مندی جمعیت ۴۰۰هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی تبدیل شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.