| کد خبر: 226375 |

ضرر ۸.۹ میلیارد دلاری خطوط هوایی آمریکا در سال ۲۰۲۰ به علت بحران کرونا

شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز" در گزارشی اعلام کرد که طی سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا ۸.۹ میلیارد دلار ضرر را شاهد بوده است اما اظهار امیدواری کرد که بازگشت به سوددهی در سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

تین نیوز

 شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز" در گزارشی اعلام کرد که طی سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا ۸.۹ میلیارد دلار ضرر را شاهد بوده است اما اظهار امیدواری کرد که بازگشت به سوددهی در سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز" روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که طی سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا 8.9 میلیارد دلار ضرر را شاهد بوده است اما اظهار امیدواری کرد که بازگشت به سوددهی در سال 2021 آغاز شود.

این شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکایی همچنین از ضرر 2.2 میلیارد دلاری خود طی سه ماهه چهارم 2020 خبر داد در حالی که در دوره مشابه سال قبل از آن پس از یک افت شدید دیگر در تقاضا برای سفر، سود 414 میلیون دلاری را ثبت کرده بود.

گزارش خطوط هوایی آمریکا در پی انتشار گزارش های مشابه از سوی رقبا مانند هواپیمایی دلتا و یونایتد ایرلاینز صورت می گیرد که نشان می دهد پس از اعمال محدودیت های کرونایی در سراسر جهان، این صنعت در آشفتگی به سر می برد و مسافرت ها متوقف شده یا به شدت کاهش یافته اند.

داگ پارکر، مدیر اجرایی امریکن ایرلاینز گفت: نتایج مالی سه ماهه چهارم ما به چالش برانگیزترین سال در تاریخ شرکت ما پایان می دهد.

درآمد سه ماهه چهارم این خطوط هوایی با فروش بسیار پایین بلیط، 64 درصد کاهش یافت و به 4.0 میلیارد دلار رسید. درآمد سالانه این شرکت نیز 62 درصد کاهش یافت و به 17.4 میلیارد دلار رسید.

مانند دیگر شرکت های حمل و نقل، امریکن ایرلاینز بودجه سرمایه ای خود را کاهش داده، هواپیماهای قدیمی خود را بازنشسته کرده، تحویل هواپیماهای جدید را به تعویق انداخته و تعداد نیروهای خود را با بازنشستگی پیش از موعد کاهش داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.