| کد خبر: 226328 |

بودجه شهرداری باید با اولویت نظر مردم خرج شود نه سلیقه مدیران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال‌هاست تامین بودجه شهرداری، بر اساس نیاز شهروندان تهیه و اجرایی نمی‌شود بلکه سلیقه مدیران و مشاوران و پیمانکار اولویت داشته است.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال‌هاست تامین بودجه شهرداری، بر اساس نیاز شهروندان تهیه و اجرایی نمی‌شود بلکه سلیقه مدیران و مشاوران و پیمانکار اولویت داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان نشست با شورایاری‌های منطقه ۱۴ گفت: این روزها به شدت به مشارکت نیاز داریم و باید به سمت واگذاری امور به سمت مردم برویم. به میزانی که ما در حوزه‌های مختلف امور را به مردم واگذار کردیم به همان میزان موفق خواهیم بود.

وی افزود: به میزانی که حاکمیتی با مسائل برخورد کردیم و امور را در انحصار خود چه در حوزه تصمیم سازی و چه اجرا قرار دادیم به همان میزان خسارت دیدیم و منابعمان را از دست دادیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه منابع و مصارف را شهروندان با پرداخت بهای خدمات فراهم می‌کنند، گفت: تامین کننده اصلی درآمد شهر مردم هستند و آنها به عنوان تامین کنندگان اصلی مالی شهر بوده اما متاسفانه سال‌ها تامین بودجه شهرداری، بر اساس نیاز شهروندان تهیه و اجرایی نمی‌شود بلکه سلیقه مدیران و مشاوران و پیمانکار به جای مردم تصمیم گیر در خصوص خرج کردن بودجه است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد تنها چیزی که ارزش ندارد نیاز و نظر شهروندان است که با پرداخت عوارض، چرخ مالی شهرداری را می چرخ انند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اظهار کرد: برای تضمین پایداری و اصلاح بودجه شهرداری باید به سمت تعیین مصارف بودجه با اولویت نظر مردم برویم.

فراهانی با بیان اینکه شورایاران محلات به عنوان منتخبان ذیصلاح ترین افرادی هستند که می‌توانند در خصوص مسائل شهری نظر بدهند، افزود: شورایاران می‌توانند پروژه‌های محلی خود را با اولویت، در دسترس مدیران قرار بدهند لذا اگر امروز مردم با رای خود رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و شورایاری را انتخاب می‌کنند و بر همین اساس باید از مردم کمک بگیریم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: شهروندان باید در خصوص بودجه شهر مسائل و اولویت‌های خود را بیان کنند و بر اساس نیازها بودجه ریزی شود. همان طور که به دموکراسی سیاسی باید اعتقاد داشت، همانطور باید به دموکراسی بودجه و حق انتخاب مردم در حوزه بودجه اعتقاد داشت.

فراهانی گفت: متاسفانه برخی مدیران در مقابل این روند مقاومت می‌کنند و ما باید تلاش کنیم این مقاومت را بشکنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: در مسیر حق بودجه برای مردم با نظر و پیشنهاد شورایاران و نه مدیران و لابی کنندگان بودجه سال گذشته و متمم بودجه ۹۸ به تصویب شورا رسید اما در عرصه اجرا شاهد به انحراف کشاندن بودجه بودیم و برخی از پروژه‌ها اجرا نشد و پس از بازدید از مناطق مختلف در بسیاری از فضاها مسئله بی پولی و کمبود اعتبارات مطرح شد.

وی اضافه کرد: آیا همه مسائل به کمبود اعتبارات بازمی گردد و نمی‌توانیم همین پروژه‌ها را با سرمایه گذاری و از طریق مردم رقم بزنیم؟ نمی‌توان بودجه کم باقی مانده با اولویت بندی شورایاران صورت گیرد و به مصرف برسد؟

فراهانی خاطر نشان کرد: البته کمبود مسائل مالی وجود دارد و حدود ۳۸ درصد تا این لحظه عدم تحقق بودجه وجود دارد و چنین اتفاقی بدیهی است که پروژه‌های توسعه محلی قربانی می‌شود را که سایر هزینه‌ها مانند هزینه جاری شهر برقرار است.

وی ضمن درخواست از شورایاران گفت: درخواست من این است که در فصل بودجه در جهت پیشنهادات خود قدم بردارید و نظرات خود را از طریق دبیر کارگروه برنامه و بودجه منطقه در جلسات کمیته بودجه منتقل شود و تلاش می‌کنیم مسیر بودجه ریزی شهری تغییر پیدا کند.

فراهانی در پایان افزود: به دنبال کاهش هزینه‌های شهری هستیم چرا که شهر گران اداره می‌شود و سعی می‌کنیم اعتبارات موجود را برای نیازهای مردم در شهر اختصاص دهیم تا بودجه برای مردم محقق شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.