| کد خبر: 226309 |

بازگشت روند افزایشی قیمت‌ها به بازار ارز

بازار ارز پس از تجربه دو هفته کاهش قابل توجه قیمت، از ابتدای بهمن‌ماه روند افزایشی قیمت‌ها را آغاز کرده است. روندی که در هفته گذشته منجر به بازگشت قیمت دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی و یورو به کانال ۲۸ هزار تومان شد.

تین نیوز

بازار ارز پس از تجربه دو هفته کاهش قابل توجه قیمت، از ابتدای بهمن‌ماه روند افزایشی قیمت‌ها را آغاز کرده است. روندی که در هفته گذشته منجر به بازگشت قیمت دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی و یورو به کانال ۲۸ هزار تومان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بازار ارز روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز با شیبی ملایم روند صعودی خود را حفظ کرد، اما روز سه‌شنبه شاهد کاهش قیمت‌ها بود. روندی که در پنجمین روز هفته به ناگاه تغییر کرد و بازار درگیر نوسان افزایشی شدید شد تا جایی که قیمت دلار در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه به سقف ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان هم رسید. این نوسان در حالی بود که در آخرین معاملات روز سه شنبه دلار در محدوده قیمت ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شده بود. یورو هم در این ساعات به کانال ۲۹ هزار تومان ورود کرد و تا ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

این نوسان بسیار کوتاه مدت بود و در نیمه دوم روز معاملاتی چهارشنبه، قیمت دلار و یورو مجددا به کانال‌های ۲۳ و ۲۹ هزار تومان بازگشتند و در روز پنج‌شنبه هم در ادامه این روند کاهشی در نهایت دلار در قیمت ۲۳ هزار و ۷۵۰ تومان و یورو در قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کار خود را در این هفته به پایان بردند.

عموم کارشناسان بازار ارز در ماه‌های اخیر مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر نوسانات بازار ارز را خبرها و حتی شایعات مربوط به تحولات سیاسی می‌دانند. بر همین اساس شیب نزولی که تا پیش از این هفته، حدود دو هفته بازار ارز را تحت‌تاثیر قرار داده بود را این کارشناسان بیش از هر چیز به انجام مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا و به تبع آن امیدواری فعالان اقتصادی برای احیای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها مرتبط دانستند. به نظر می‌رسد حال با قرار گرفتن جو بایدن در کاخ سفید، بازار مجددا رفتار هیجانی را ترک کرده و در انتظار دریافت اخبار سیاسی جدید مانده است.

در شرایطی که تمرکز فعالان اقتصادی بر اتفاقات سیاسی قرار گرفته است، اما تحولات بنیادین اقتصادی هم در جریان است که می‌تواند بر روند آتی بازار ارز تاثیر گذار باشد. در ابتدای این هفته، رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد در هفته پیشین به طور متوسط روزانه بیش از ۱۵۰میلیون دلار در سامانه نیما عرضه انجام گرفته است. همچین او اعلام کرد، در جلسه ستاد اقتصادی دولت، وزیر نفت گزارشی از روند صادرات نفت و نیز فرآورده های نفتی ارایه کرده است که در نوع خود، یک رکورد محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.