| کد خبر: 226303 |

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران خبر داد:

۳ تا ۴ درصد لوازم یدکی خودرو در بازار، قاچاق است

عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران معتقد است که بین سه تا چهار درصد لوازم یدکی موجود در بازار قاچاق است و جنس قاچاق متفاوت از اجناس تقلبی و بی‌کیفیت باید بررسی شود.

تین نیوز

عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران معتقد است که بین سه تا چهار درصد لوازم یدکی موجود در بازار قاچاق است و جنس قاچاق متفاوت از اجناس تقلبی و بی‌کیفیت باید بررسی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید مهدی کاظمی افزود: آنچه در بیان مطالب از سوی برخی مسوولان استنباط شده و آمار قاچاق در این حوزه را کمی بالا نشان می‌دهد، تفاوت قائل نشدن بین کالاهای قاچاق، بی کیفیت و تقلبی است.

وی با بیان اینکه در صنف لوازم یدکی خودرو قاچاقچی نداریم، خاطرنشان‌کرد: بین دو تا سه درصد قطعات موجود در بازار تقلبی و حدود ۲۰ درصد نیز قطعات بی‌کیفیت است.

کاظمی تاکید کرد:‌ همین اندک لوازم قاچاق موجود در بازار نیز در صورت برقراری تسهیلات بیشتری از سوی گمرکات و رسوب کمتر کالاها، کاهش خواهد یافت.

وی ادامه‌داد: ‌از آنجایی که در زمان واردات غیرقانونی افراد سریعتر به پول خود می‌رسند، برخی نسبت به واردات قاچاق مبادرت می‌کنند، اما باید در نظر داشت هزینه قاچاق لوازم یدکی به مراتب بیشتر از هزینه‌های گمرکی است.

این مقام صنفی با اشاره به وجود بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی فعال در عرصه لوازم یدکی در کشور که بیش از ۱۰ هزار مورد آنها (به‌ جز ری، تجریش و اسلامشهر) در تهران مستقرند، یادآور شد: کنترل همه این واحدها دشوار است و شاید در این بین برخی به سوء استفاده نیز بپردازند، اما عمده قاچاق از سوی واحدهای خارج از این اتحادیه وارد می‌شود.

مسوول رسیدگی به شکایات اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران تصریح‌کرد: در ماه‌های گذشته بیشترین شکایت واصله به این اتحادیه در خصوص بی‌کیفیت بودن تسمه تایم و پس از آن دیسک و صفحه کلاچ و سوزن انژکتور بوده است.

به گزارش ایرنا، کشفیات قاچاق در حوزه لوازم یدکی خودرو در سال ۹۷ به یک‌هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال و سال گذشته چهار هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال بوده است که رشد ۶۳ درصدی نشان می‌دهد.

پیشتر مدیرکل پیشگیری قاچاق کالا و ارز، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشف یک‌هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق خودرو از ابتدای امسال تا پایان مردادماه خبر داده بود.

«امیرمحمد پرهام‌فر» افزود:‌ کشفیات قاچاق در حوزه لوازم یدکی خودرو در سال ۹۷ به میزان یک‌هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال و سال گذشته چهار هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال بود که رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.