| کد خبر: 226297 |

نمره مردودی مناطق آزاد از نظر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بخواهیم بر اساس توقعات قانون و انتظاراتی که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از مناطق آزاد دارد، نمره بدهیم، نمره آن‌ها زیر ده است و قبول نمی‌شوند.

تین نیوز

 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بخواهیم بر اساس توقعات قانون و انتظاراتی که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از مناطق آزاد دارد، نمره بدهیم، نمره آن‌ها زیر ده است و قبول نمی‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی طغیانی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس از عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی راضی نیست.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد می‌بایست بر اساس قانون ­تولید، اشتغال، صادرات و ارز آوری را برای کشور فراهم کنند گفت: متاسفانه این مناطق در چند دهه از عمر خود، هیچ وقت توقع قانونگذار را از تشکیل آن‌ها، محقق نکرده است.

طغیانی افزود: مناطق آزاد بیشتر از اینکه به ارز آوری کمک کنند، ارز بر بودند و معمولا واردات را به کشور تسهیل می‌کردند و در سال های اخیر که امکان واردات نداشتیم خود مناطق آزاد به خاطر اینکه از همین منابع حاصل از واردات اداره امور و فعالیت‌های عمرانی را انجام می‌دادند، دچار مشکل می‌شدند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: توقع و انتظار ما در این مجلس از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این است که بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به ریل تولید و صادرات برای کشور برگردند.

وی افزود: هر کدام از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید بر اساس کشور هدفی که در همجواری آنان قرار دارد به موضوع تخصصی طور جدی بپردازند و به تولید و صادرات کشور کمک کنند.

طغیانی در خصوص نمره عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: اگر بخواهیم بر اساس توقعات قانون و انتظاراتی که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از این مناطق دارد، نمره بدهیم، نمره آن‌ها زیر ده است و قبول نمی‌شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سرمایه گذار 0 0

    سیاست دولت و یا مجلس این بوده است . نفراتی به مدیریت مناطق انتخاب شده اند که سیاست پسگرا را اجرا کنند .