| کد خبر: 226264 |

توسعه شبکه برق‌رسانی به خطوط مترو در ایام دهه فجر

با اتصال ۲ پست برق به شبکه برق‌رسانی خط ۳ مترو تهران، ضریب اطمینان حرکتی قطارها در این خط افزایش یافت.

تین نیوز

با اتصال ۲ پست برق به شبکه برق‌رسانی خط ۳ مترو تهران، ضریب اطمینان حرکتی قطارها در این خط افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، آزیتا عارفی مجری خط ۳ مترو تهران با اعلام این مطلب گفت: ۲ پست برق امیرکبیر و قلعه‌مرغی (آزادگان) اخیراً در مرحله توسعه برق‌رسانی قرار گرفته‌اند و در ایام دهه فجر به شبکه برق خط ۳ مترو افزوده خواهند شد.

پست برق امیرکبیر که پیش از این بخشی از برق خط ۴ را تأمین می‌کرد، با کابل‌کشی‌های لازم و انجام اقدامات تکمیلی، حالا بخش میانی خط ۳ را نیز پوشش خواهد داد.

پست برق قلعه‌مرغی (آزادگان) هم ۹ ایستگاه در بخش جنوبی خط ۳ (آزادگان تا چهارراه ولیعصر (عج) و ۸ ایستگاه در بخش میانی خط ۷ (مولوی تا نواب) را تغذیه خواهد کرد تا به این ترتیب ضمن پایدارسازی جریان برق در خطوط مورد اشاره، شرایط مطمئن‌تری برای سرویس‌دهی قطارها فراهم آید.

مجری خط ۳ با بیان این نکته که پست‌های برق عموماً وظیفه تأمین نیروی محرکه قطارها در خطوط و همچنین روشنایی ایستگاه‌ها و تأمین برق لازم برای قسمت‌های مختلف هر ایستگاه را عهده‌دار هستند، گفت‌: کار ساخت پست‌های برق امیرکبیر و آزادگان از مدت‌ها قبل شروع شده و اگر قرار باشد امروز چنین پست‌های برقی با هزینه‌های امروزی ساخته شود، رقمی بالای یکصد و پنجاه میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

خوشبختانه پست‌های مورد اشاره با هزینه‌ای به مراتب کمتر از آنچه عنوان شده، احداث شده‌اند و امروز با تکمیل سیستم کابل‌کشی آنها، جریان برق مطمئن‌تری در خطوط ۳، ۴ و ۷ خواهیم داشت. نکته حائز اهمیت آنکه تمام مراحل طراحی، ساخت، تجهیز و کنترل نهایی این پست‌های برق توسط شرکت‌های ایرانی و با پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا صورت پذیرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.