| کد خبر: 226241 |

قطار مسافربری هرات - خواف راه اندازی می شود

رئیس راه آهن هرات افغانستان اعلام کرد که قطار مسافربری هرات- خواف پس از بررسی‌های فنی طی ماه‌های آینده برای انتقال مسافران فعال خواهد شد.

تین نیوز

رئیس راه آهن هرات افغانستان اعلام کرد که قطار مسافربری هرات- خواف پس از بررسی‌های فنی طی ماه‌های آینده برای انتقال مسافران فعال خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «سید آقا عزیزی»به خبرگزاری «آوا» در افغانستان گفت که براساس توافق بین ایران و افغانستان قرار است بعد از بررسی های فنی نخستین قطار مسافربری در ماه‌های آینده از  هرات عازم جمهوری اسلامی ایران شود.

وی افزود:این قطار مسافربری ظرفیت جابجایی یک هزار و ۱۰۰ را بین دو کشور دارد.

رئیس راه آهن هرات گفت که قرار است در جلسه ای در خصوص جزئیات راه اندازی این قطار از جمله قیمت بلیت و روزهای تردد بین دو کشور گفت وگو شود.

وی اظهار داشت که این قطار مسافری می تواند زمینه تسهیل انتقال مسافر بین هرات و خواف و توسعه هرچه بیشتر دو کشور را فراهم کند.

عزیزی خاطر نشان کرد که استفاده از مسیر ریلی باعث کاهش هزینه و امنیت بیشتر مسافران می شود.

وی ظرفیت سالانه جابجایی مسافر در سال آینده را حدود سه میلیون نفر اعلام کرد و افزود:راه اندازی این قطار می تواند نقش مهمی در افزایش واردات و صادرات کالا بین کشورهای منطقه داشته باشد.

طرح راه‌آهن "خواف" واقع در جنوب شرق استان خراسان رضوی به "هرات" واقع در غرب افغانستان با هدف تکمیل بخشی از کریدور ریلی بین‌المللی شرق به غرب و توسعه منطقه ۲۰ آذر ماه طی مراسمی با حضور رییس جمهوری، مسوولان سیاسی و اقتصادی دو کشور آغاز شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. به جناب رئیس محترم راه آهن هرات یاد آوری میکنم که خط آهن جدید هنوز به هرات وصل نشده .هنوز چند ده کیلومتر باقی مونده .