| کد خبر: 226220 |

آمادگی برای اجرای پروتکل‌های سختگیرانه‌تر کرونایی در فرودگاه‌ها

آماده اجرای هرگونه پروتکل سختگیرانه ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در فرودگاه‌ها و پروازها در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستیم.

تین نیوز

در پی هشدار فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران درباره نشانه‌های جدید از خیز کرونا در پایتخت و ضرورت اعمال پروتکل های سخت گیرانه‌تر در فرودگاه‌های تهران، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آماده اجرای هرگونه پروتکل سختگیرانه ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در فرودگاه‌ها و پروازها در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد: نشانه‌های جدید از خیز کرونا در پایتخت وجود دارد که برای ۲ هفته آینده باید در فرودگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی پروتکل های سخت گیرانه اعمال شود.

وی افزود: گرچه تاکنون ویروس انگلیسی در تهران مشاهده نشده اما برای بدتر نشدن شرایط شیوع ویروس کرونا در دو هفته آینده پروتکل های سخت گیرانه ای در فرودگاه های تهران اجرایی خواهد شد.

محمدحسن ذیبخش-سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری-  در پاسخ به این سوال که  آیا قرار است در دو هفته آینده پروتکل های سخت گیرانه ای در فرودگاه های تهران از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی شود، اظهارکرد: سازمان هواپیمایی کشوری در راستای اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی دستورالعمل و پروتکل های ابلاغ شده را به طور کامل و با جدیت دنبال می کند.

وی افزود: علی رغم رفع بعضی از محدودیت ها و افزایش نسبی پروازهای داخلی و خارجی، سازمان هواپیمایی کشوری بر رعایت تمامی اصول بهداشتی و تشدید اقدامات پیشگیرانه نظارت داشته و همواره تمامی دستورالعمل ها توسط تمامی بخش ها  در حال اجراست. با توجه به آخرین دستورالعمل های وزارت بهداشت درخصوص مشاهده تغییرات ژنتیکی ویروس کرونا (واریانت جدید کرونا) در دنیا که اولین بار از کشور انگلستان و سپس در برخی کشورها از جمله ژاپن و چند کشور آفریقایی مشاهده شده است، طبق ابلاغ وزارت بهداشت و کمیته ملی مقابله با ویروس کرونا، قوانین بهداشتی سختگیرانه و محدودیت های پروازی در مسیرهای مذکور  اعمال شد و چنانچه پروتکل های جدیدتری در این خصوص ابلاغ شود تمامی بخش های صنعت حمل و نقل هوایی آمادگی کامل به منظور اجرای صحیح این مصوبات را دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در صورت اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر وجود این ویروس در سایر کشورها، به‌طور قطع پرواز به مقاصد خارجی دیگر نیز لغو می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.