| کد خبر: 226215 |

با تخلف کرونایی در حوزه حمل و نقل برخورد می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌های حمل و نقل ضروری است و با تخلفات کرونایی شرکت‌های حمل و نقلی برخورد می‌شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌های حمل و نقل ضروری است و با تخلفات کرونایی شرکت‌های حمل و نقلی برخورد می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در جمع خبرنگاران درباه میزان کاهش تلفات جاده‌ای، گفت: از سال ۹۷ شاهد رشد تلفات جاده‌ای بودیم اما از سال ۹۸ با همکاری پلیس و راهداری رشد تلفات جاده‌ای متوقف و تصادفات کاهش یافت‌.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ تلفات جاده‌ای حدود ۲۰ درصد کمتر شده و به همین میزان تصادفات جاده‌ای هم کاهش داشته است. ۸۶ درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل خواب آلودگی و عدم توجه به جلو راننده است.

اسلامی گفت: در سال ۹۹ با آوردن بخش‌های فرهنگی و آموزشی و وزارت آموزش به حوزه ایمنی جاده‌ای و مطرح کردن ایمنی راه‌ها در سامانه شاد که با استقبال دانش آموزان روبرو شد شاهد کاهش تلفات جاده‌ای بوده ایم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همزمان با اقدامات فرهنگی، اقدامات فنی از جمله رفع ۲۵۱ نقطه حادثه خیز جاده‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در دستور قرار گرفت که از این تعداد ۲۰۰ نقطه در جاده‌ها اصلاح شده و مابقی با کنترل انتظامی و حضور پلیس مدیریت می‌شود.

اسلامی درباره کاهش ترددهای جاده‌ای بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: در اوج ترددها در سال‌های گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه تردد در شبانه روز داشتیم اما با مصوبه ستاد کرونا این رقم به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تردد خودرو در شبانه روز کاهش یافته است..

اسلامی درباره ایمنی خودروهای داخلی افزود: من نگفتم خودروهای ما غیر استاندارد است اما از صنعت خودروسازی انتظار داریم ایمنی خودرو را افزایش دهد؛ باید سازمان استاندارد و وزارت صمت کنترل کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل را بیشتر کنند.

اسلامی درباره منع تردد ساعتی هم گفت: در بهترین شرایط ۳۷۰ تردد در ساعت داشتیم که با محدودیت‌های ستاد کرونا اکنون به ۲۹۰ تا ۳۰۰ تردد در ساعت کاهش یافته است.

وی درباره کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی رانندگان و دیگر فعالان حمل ونقل عمومی گفت: طبق پروتکل‌ها اگر فردی بلیت سفر خریداری کند در صورتی که بر روی کد ملی مسافر سابقه کرونا ثبت شده باشد به او بلیت نمی‌دهند.

اسلامی گفت: از ابتدای آبان ماه بیش از ۲ هزار برخورد با شرکت‌های حمل و نقل مسافر در مودهای مختلف حمل و نقلی داشتیم.ستاد کرونا تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل ونقل عمومی را از آبان ماه تصویب کرد. هرجا مردم گزارش می‌دهند برخورد کرده ایم. در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه هوایی و جاده‌ای هم برخورد خواهد شد و نظارت کامل بر اجرای فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.