| کد خبر: 226199 |

پرداخت ۲.۹ هزار میلیارد تومانی وام کرونا به فعالان حمل‌ونقل

مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا پایان دی ماه ۱۳۹۹ با پرداخت حدود ۶۰ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا پایان دی ماه ۱۳۹۹ با پرداخت حدود ۶۰ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، «محسن صادقی»  افزود: از مجموع حدود چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل و نقل برون شهری،  ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده ای و هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: دولت در دو بخش به حمل و نقل عمومی برون‌شهری تسهیلات پرداخت کرده است. بخش اول به طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری که با آسیب‌های قابل توجهی روبرو شدند. در مجموع حدود ۲۱۱ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۳ هزار پرونده به ارزش ۲ هزار و ۸۹۰  میلیارد تومان به پرداخت رسیده و بقیه پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

 صادقی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود: تاکنون در بخش هوایی، از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از ۲ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده ۱۰ شرکت به ارزش بیش از یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: در حوزه ریلی نیز از مجموع ۶۱ پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۸۹۰ میلیارد تومان، تسهیلات ۱۸ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: از مجموعه کل درخواست‌های ثبت شده در سامانه کارا جهت اخذ تسهیلات حمایتی کرونا در بخش حمل و نقل که معادل حدود ۲۶۶ هزار نفر شاغل است، تسهیلات معادل ۱۷۵ هزار شاغل پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی همچنین خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات حمایتی و تسهیل و تعجیل در پرداخت این تسهیلات از سوی برخی بانک های عامل شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.