| کد خبر: 226152 |

توزیع ۲۷۰ هزار لاستیک خودرو‌های سنگین تا پایان سال

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تا پایان سال ۲۷۰ هزار حلقه لاستیک خودرو‌های سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی بین رانندگان حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای توزیع خواهد شد.

تین نیوز

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تا پایان سال ۲۷۰ هزار حلقه لاستیک خودرو‌های سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی بین رانندگان حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای توزیع خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، داریوش امانی در مصاحبه با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک تخصیص داده نشد و مقرر شد ارز نیمایی مبنای واردات این لاستیک‌ها قرار گیرد افزود: در حال حاضر ۲۷۰ هزار لاستیک که پیشتر با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده بود از طریق سامانه سازمان راهداری در حال توزیع است.

وی افزود: در بحث توزیع لاستیک قرار شد از این پس وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق سامانه‌های خود و بر اساس حواله‌ای که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای کاربران خود بر مبنای پیمایش، کارت هوشمند و فعالیت ناوگان صادر می‌کند، لاستیک را بین رانندگان توزیع کند و این وزارتخانه وعده داده مشکلی بابت کمبود لاستیک وجود نداشته باشد.

امانی افزود: تخصیص ارزی هم که به واردات لاستیک صورت گرفته این نوید را می‌دهد که مشکل کمبود لاستیک مرتفع گردد و تا آخر سال جاری مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: مشکلاتی در فرایند توزیع لاستیک وجود داشت که دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات و سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در حال برخورد با این تخلفات هستند.

امانی همچنین با اشاره به فعالیت ۲۸ هزار تاکسی برون شهری کرایه در سطح کشور گفت: هم اکنون ۱۷ هزار خودرو این ناوگان در سن فرسودگی هستند و با همکاری ایران خودرو و بانک‌های عامل قرار شد تا پایان سال آینده ۳ هزار دستگاه از این خودرو‌ها با تولیدات داخلی جدید جایگزین شوند که با این واگذاری‌ها سن ناوگان به زیر ۱۰ سال که سن استاندارد است خواهد رسید.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمادگی دارد بسته به ظرفیت و توان داخلی قرارداد نوسازی همه ۱۷ هزار خودروی فرسوده ناوگان کرایه تاکسی برون شهری را منعقد کرده و منابع مالی مورد نیاز را تجهیز کند، اما توان ساخت داخل با محدودیت مواجه بود که به لطف خدا این طلسم شکسته شد و با وعده‌ای که مدیرعامل ایران خودرو داد، تولیدات داخلی افزایش خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    آقای امانی چرادرمو ردسختی کاروسنوات به بادرفته 72تا80راننده کامیونها هیچ موقع حرف وسخنی به میان نمی آورد فقط دررسانه می گوید هفته ای یک بارجلسه داریم مشکلات راحل کنیم بعد از دوسال چرااین دومشکل راحل نمی کند آیا چه کاری انجام می دهد فقط اسم راننده بشود کاپیتان این واقعا مشکل است شان ومنزلت راننده رادراین می بیند چی فکر می کند واقعا