| کد خبر: 226115 |

◄ وزیر راه: ناوگان ون و مینی‌بوس بیشترین فرسودگی را دارند

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که ناوگان مینی‌بوسی و ون بالاترین فرسودگی را دارند

تین نیوز

صبح امروز (دوشنبه 6 بهمن ماه) آیین تحویل خودروهای طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین‌شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد اسلامی در این مراسم طی سخنانی عنوان کرد: در طول خدمت این دولت، طول خطوط ریلی 50 درصد افزایش یافته و در پایان دولت دوازدهم شاهد افزایش 50 درصدی طول آزادراه‌ها هستیم. از سوی دیگر طول بزرگراه‌های کشور که در ابتدای دولت یازدهم 12 هزار و 300 کیلومتر بوده اما تا پایان فرصت این دولت از طول 22 هزار کیلومتر عبور خواهد کرد. ما در سایر مدهای حمل و نقل هوایی و دریایی هم توسعه‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

اسلامی با بیان اینکه28  هزار دستگاه خودرو در  بخش کرایه سواری فعال است که متوسط عمر این ناوگان به حدود 11 سال رسیده است، بیان کرد: با اجرای طرح نوسازی ناوگان در پایان این طرح 3 هزار خودروی جدید تحویل می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه عمر متوسط مجاز ناوگان کرایه سواری  باید 10 سال باشد، تصریح کرد: با اجرای طرح نوسازی ناوگان کرایه سواری عمر ناوگان به زیر سن مجاز می‌رسد.

اسلامی گفت: سازمان راهداری 70 درصد قیمت این خودروها را تسهیلات 4 درصدی با مدت زمان بازگشت 5 ساله پرداخت می‌کند و اعطای تسهیلات از منابع داخلی سازمان راهداری است.

او اظهار داشت: با اشاره به اینکه 70 درصد تامین منابع در این طرح را سازمان راهداری، تسهیلات بانکی خواهد داد، افزود:در طول یک سال گذشته 28 میلیون مسافر توسط ناوگان کرایه سواری جابجا شده و به یک معنا نزدیک به 7 و نیم میلیون سفر در این بخش انجام شده است.

او با اظهار به اینکه ناوگان مینی‌بوسی و ون بالاترین فرسودگی را دارند، اعلا م کرد: ما در این بخش عقب ماندگی بسیاری داشتیم و ما از این بابت خجالت‌زده مردم هستیم . از سوی دیگر در ناوگان اتوبوس نیز به سن فرسودگی نزدیک میشویم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حاضر 55 هزار دستگاه کامیون بالای 40 سال در جاده‌ها تردد دارند، گفت:  در شرایطی که 10 میلیون بار در هفته جابجا می‌شود و رشد 7 درصدی جابجایی بار در روز را شاهد هستیم نمی‌توان گفت که اقتصاد ایران به رکود رفته است و این میزان جابجایی نشان دهنده پویایی اقتصاد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    ای کاش وزیرراه کمی درباره سختی کار وسنوات سال72تا80راننده کامیونها صحبت می کرد چه کاری انجام داده است