| کد خبر: 226068 |

بارانداز ریلی اردبیل و جمهوری آذربایجان به مرحله عملیاتی نزدیک شد

استاندار اردبیل گفت: تصویب طرح ایجاد بارانداز ریلی استان اردبیل و جمهوری آذربایجان در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان، این طرح را به مرحله عملیاتی نزدیکتر کرد.

تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: تصویب طرح ایجاد بارانداز ریلی استان اردبیل و جمهوری آذربایجان در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان، این طرح را به مرحله عملیاتی نزدیکتر کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو روز دوشنبه در جریان سفر به پارس آباد مغان افزود: احداث این بارانداز بعد از انجام اقداماتی چون امکان سنجی، مکان‌یابی، تهیه نقشه و مطالعات کارشناسی مورد تصویب کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: عملیاتی شدن و اجرای این طرح زنجیره حمل و نقل ملی و بین‌المللی استان اردبیل را  تکمیل می‌کند.

بهنامجو یکی از تاثیرات بزرگ این بارانداز را ایجاد فرصت مناسب برای صادرات محصولات تولیدی استان اردبیل ذکر کرد و افزود: از طریق این پایانه صادرات محصولات تولیدی  استان به کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه از جمله روسیه و آذربایجان رشد جهشی خواهد داشت.

استاندار اردبیل این طرح را دارای توجیه اقتصادی دانست و گفت: خروج استان از بن بست ریلی و تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات بزرگ استان از کشورهای همجوار و صادرات محصولات  کشاورزی و صنعتی از مزایای این پایانه است.

وی  افزود: نقشه ۲۵ کیلومتر اول راه‌آهن اردبیل به پارس آباد و مطالعات اجرای آن انجام شده و با مصوب شدن احداث پایانه در کمیسیون مشترک، توافق شده است تا  ۱۰ کیلومتر از راه آهن آذربایجان بهسازی و با احداث پنج کیلومتر ریل جدید، این خط آهن تا داخل مرزهای ایران در پارس‌آباد مغان امتداد یافته و ایران نیز نسبت به احداث پایانه اقدام کند.

وی افزود: در این راستا اراضی ملی و خصوصی شناسایی و کمیتهای ویژه در حال پیگیری اجرای آن می باشد.

۲۰ کیلومتر از پروژه چهار بانده پارس‌آباد به سربند در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به اجرای پروژه‌های راه‌سازی در شمال اردبیل گفت: تقویت پروژه چهار بانده پارس‌آباد - سربند در فازهای اول و دوم مورد توجه قرار گرفته و در تلاش هستیم ۲۰ کیلومتر از این مسیر در سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بهنامجو برای حل هرگونه معارض و تداخل موجود در مسیر این پروژه قول مساعد داد و گفت: پیمانکار و کارفرمای پروژه  هرگونه معارض در مسیر پروژه و جابجایی تیر برق‌ها و سایر  شبکه‌های زیرساختی را حل و فصل خواهند کرد.

استاندار اردبیل از مدیرعامل کشت و صنعت مغان، مدیرعامل توزیع برق و مدیر منابع طبیعی استان خواست نسبت به حل موانع مسیر و پروژه مورد نظر اقدام کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.