| کد خبر: 226020 |

عملیات اجرایی راه آهن چابهار - زاهدان در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه پروژه راه آهن چابهار - زاهدان ملی بوده و همه مردم ایران و کشورهای همسایه از منافع آن بهره‌مند می‌شوند به هیچ عنوان نباید عملیات اجرایی آن تعطیل شود.

تین نیوز

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه پروژه راه آهن چابهار - زاهدان ملی بوده و همه مردم ایران و کشورهای همسایه از منافع آن بهره‌مند می‌شوند به هیچ عنوان نباید عملیات اجرایی آن تعطیل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در بدو ورود به تفتان با حضور در بخش نازیل این شهرستان از عملیات ریل گذاری راه آهن چابهار - زاهدان بازدید کرد.

وی ضمن شنیدن گزارش عملکرد و مشکلات راه آهن چابهار - زاهدان تاکید کرد: مشکلات این پروژه باید با تمام قوت از مراجع مربوطه پیگیری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با حضور در روستای بهرآباد بخش نازیل تفتان ظرفیت‌های شیلاتی این بخش را مورد بررسی قرار داد.

وی بابیان اینکه این منطقه از پنج حلقه قنات با میزان آب دهی بین ۵۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه بهره‌مند است افزود: افزایش سطح کشاورزی و روی آوری به سمت کشت‌های اقتصادی باید در این منطقه هدف گذاری شود.

موهبتی بر ساخت استخرهای پرورش ماهی خاویار و ماهیان سردآبی با توجه به شرایط مناسب دمایی شهرستان تفتان تاکید کرد و افزود: مسوولان شیلات بابد در این زمینه تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی تاثیر اجرای طرح‌های شیلاتی و کشاورزی در روستاهای سیستان و بلوچستان را بر توانمندسازی و ارتقای درآمد خانوارهای روستایی مهم برشمرد.

به گزارش ایرنا در این بازدید معاون اقتصادی استاندار، فرماندار تفتان، رییس بنیاد ملی هاسب، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) و تنی چند از مدیران و سرمایه‌گذاران شیلات نیز حضور داشتند.

شهرستان تفتان با مرکزیت نوک آباد واقع در ۱۶۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سال قبل از حوزه خاش جدا شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.