| کد خبر: 225990 |

شهردار: ممیزی یک میلیون قطعه ساختمان در تهران آغاز شد

پیروزحناچی شهردار تهران از آغاز طرح ممیزی یک میلیون قطعه(پارسل) ساختمانی پایتخت خبر داد و گفت: در مرحله نخست این طرح، ۶۰ درصد املاک موجود در مناطق متراکم مورد توجه قرار می گیرند.

تین نیوز

پیروزحناچی شهردار تهران از آغاز طرح ممیزی یک میلیون قطعه(پارسل) ساختمانی پایتخت خبر داد و گفت: در مرحله نخست این طرح، ۶۰ درصد املاک موجود در مناطق متراکم مورد توجه قرار می گیرند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی روز شنبه در حاشیه رونمایی از این طرح به خبرنگاران توضیح داد: براساس قانون عمران و نوسازی شهری مصوبه سال ۱۳۴۷ شهرداری ها موظفند هر پنج سال ممیزی انجام بدهند.

وی با بیان اینکه آخرین ممیزی شهر تهران سال ۱۳۹۰ انجام شد، گفت: طبیعتا داشتن اطلاعات به روز از تحولاتی که در شهر اتفاق افتاده و پیمایش میدانی آنها برای درج، از اهداف این برنامه است.

به گفته حناچی، در ششمین طرح ممیزی تهران شناسایی املاک، کاربری و تغییرات آنها و همه اطلاعاتی که حوزه های مختلف نیاز است به صورت میدانی جمع آوری می شود؛ در واقع این کار یک فرصتی برای بروز رسانی اطلاعات است که براساس آن تصمیم گیری کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: از ویژگی اجرای طرح ممیزی امسال این است که در این دوره نیرویی از بیرون جذب نشده و از شرکت های همکار در مناطق مختلف تهران و دفاتر خدمات و شرکت فن آوران برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنیم.

وی افزود: آخرین ممیزی تهران سال ۸۷ شروع و سال ۹۰ تمام شد؛ سال گذشته قرار بود این طرح اجرا شود که بدلیل شیوع کرونا و اینکه باید ماموران ما به درب منازل مردم مراجعه کنند، با تاخیر افتاد.

حناچی یادآور شد: طبق قانون قرار است هر ۵ سال این اطلاعات رِفرش شود و ما با استفاده از توان ۲۰۰ نفر از بخش خصوصی و ۱۰۰ نفر از پرسنل شهرداری آن را اجرا می کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: قطعا اطلاعات ممیزی پایه اخذ عوارض است و نوع کاربری املاک، زمان ساخت، کیفیت ساخت در عوارض تاثیر دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.