| کد خبر: 225928 |

بخش عمده آلودگی هوای کاشان به خاطر خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده است

بخش عمده آلودگی هوای کاشان به خاطر خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده است

تین نیوز

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان ضمن اشاره به تجربه کردن روزهای آلوده زیاد در منطقه کاشان گفت: بخش عمده آلودگی هوای کاشان به خاطر خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده است.

اللهیار دولتخواه اظهار داشت: موضوع هوا اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که ماهیت زندگی انسان و موجودات به هوای پاک بستگی دارد و از سوی دیگر نیز آلایندگی زیاد به سبب صنعتی شدن آلایندگی زیادی را ایجاد کرده است.

وی ضمن اشاره به رابطه دو سویه تعهد مسئولان و مشارکت مردم در ایجاد هوای پاک افزود: امسال با وارونگی دما و تشدید آلایندگی و شرایط بحرانی در بسیاری از شهرهای کشور روزهای آلوده بسیاری را سپری کردیم و در کاشان نیز شاهد این روزهای آلوده بودیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان ضمن اشاره به پایش شبانه‌روزی واحدهای صنعتی ابراز داشت: بر این اساس همکاران ما از 340 واحد صنعتی بازدید و مورد قرار دادند و 15 واحدهای صنعتی به دلیل عدم رعایت موارد زیست محیطی به آنان اخطار داده شد.

وی ضمن اشاره به پیگیری قضایی چهار واحد آلاینده در راستای تعطیلی آنان به دلیل آلودگی بالاتر از حد نرمال آن گفت: ما باید همه واحدها را به صورت مستمر مورد پایش قرار دهیم؛ در پایش‌های قبلی برخی واحدها اخطار دریفات کرده بودند که یک واحد نسبت به رفع آلایندگی اقدام کرده بود و مابقی مورد پیگرد قضایی قرار گرفتند.

دولتخواه ضمن اشاره به ورود خوب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان در راستای برخورد با واحدهای آلاینده تصریح کرد: اصل موضوع محیط زیست مربوط به آحاد جامعه است و مردم و مسئولان می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کند و کاشان به دلیل تراکم جمعیت بخش عمده آلودگی آن به خاطر خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده است.

وی ضمن اشاره به عدم تناسب نرخ رشد جمعیت و صنعت با رشد محیط زیست تأکید: مسئولان باید همه دست در دست یکدیگر قرار دهند تا شاهد روزهای پاک در این شهرستان باشیم و از شهروندان درخواست داریم تا با اعلام روزهای آلوده کمتر از منزل خارج شوند و از مسئولان نیز درخواست داریم همراه ما باشند و وسایل مورد نیاز محیط زیست را تأمین کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اصالتا کاشونی 1 0

    ما ساکن تهرانیم اما اگر سهامی فروخته شود برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کاشان حتما میخریم تا بشون کمک بشه!
    کاش کاشان استان بود تا بش اهمیت داده بشه!