| کد خبر: 225924 |

بانک مرکزی تخصیص ارز کامیون های وارداتی دست دوم را تایید کرد

مشاور نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آغاز صدور تأییدیه های بانک مرکزی برای تخصیص ارز جهت واردات کامیون های وارداتی دست دوم اروپایی خبر داد.

تین نیوز

مشاور نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آغاز صدور تأییدیه های بانک مرکزی برای تخصیص ارز جهت واردات کامیون های وارداتی دست دوم اروپایی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر ، از زمان آغاز فرآیند واردات کامیون های دست دوم اروپایی و اجرای طرح نوسازی ناوگان باری جاده ای که از خردادماه امسال آغاز شد، تا کنون بیش از ۶ ماه می گذرد، اما هنوز هیچ کامیون دست دوم و زیر ۳ سال ساخت اروپایی یا ژاپنی و کره ای وارد کشور نشده است.

این در حالی است که حدود ۲ هزار دستگاه از سوی واردکنندگان به انبارهای گمرکات کشور منتقل شده بود اما به دلیل خودداری وزارت صمت از ثبت سفارش آنها، کامیون های وارداتی در حال خارج شدن از ذیل قانون «الزام به واردات خودروهای سنگین زیر ۳ سال ساخت» بودند.

با پیگیری های محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و نامه درخواست وی به رئیس جمهور، روحانی با درخواست وزیر راه موافقت کرد و به وزیر صمت دستور داد تا ثبت سفارش آنها عملی شود.

در حال حاضر ثبت سفارش همه این کامیون ها عملیاتی شده و با آغاز صدور گواهی های « تأییدیه ارزی بانک مرکزی» و «اسقاط کامیون های فرسوده» از سوی سازمان راهداری، به نظر می رسد گمرک نیز به تدریج مجوز ترخیص این کامیون ها را صادر کند.

مجری طرح نوسازی ناوگان: ثبت سفارش ها تمام شده / ‌‬ بانک مرکزی صدور تأییدیه ارزی را آغاز کرده است

صدرالله بمانا در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره ترخیص ۲ هزار دستگاه کامیون دست دوم اروپایی از گمرکات کشور گفت: ثبت سفارش ۱۳۰۰ دستگاه کامیون نهایی شد و در حال حاضر در مراحل تخصیص ارز قرار دارند.

وی گفت: روز گذشته بانک مرکزی، تخصیص ارز تعدادی از این کامیون ها را تأیید کرد و مابقی را نیز به مرور تأیید می کند؛ بعد از آن هم مراحل ترخیص و تشریفات گمرکی خواهد بود منتظریم تا واردکنندگان، گواهی های اسقاط را به سازمان راهداری ارائه دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مشکل این هست که شرکت های داخلی با وجود عدم ارائه خدمات تعمیری درخواست پول دارند تا اجازه واردات خودرو دست دوم را دهند!
    لطفا تین نیوز پیگیری کند و با اقای زاوه راجب این موضوع مصاحبه کند.